• karintidestrom

Är du gravid efter IVF?

Hej! Jag heter Karin Tideström och är frilansjournalist. Jag skriver just nu en bok om provrörsbefruktningar på lättläst svenska. Syftet är att berätta om barnlöshet och behandling på ett enkelt sätt. Tanken är att man ska kunna läsa boken även om man inte har svenska som modersmål.

I boken vill vi följa några par som genomgår och har genomgått IVF-behandling. Paret som genomgår behandling har vi redan kontakt med, men vi söker fortfarande par som har blivit gravida efter IVF, och antingen är i början av graviditeten (ca månad 3-5) eller i mitten/slutet av graviditeten (ca månad 6-8).

Vi kommer att följa er under cirka tre månader och träffa er vid runt tre tillfällen. Ni kommer då att träffa mig och en fotograf. Boken kommer sedan att finnas på bibliotek och kanske fertilitetskliniker.

Eftersom en av målgrupperna är personer med utländsk bakgrund blir vi extra glada om ni har icke-svensk bakgrund.

Hör gärna av er om ni vill vara med, eller tipsa gärna vidare om ni vet andra som stämmer in på beskrivningen! Jag svarar självklart gärna på alla typer av frågor innan ni bestämmer er.

Telefon: 070-354 58 46
    E-post: mail@karintidestrom.se

Hälsningar Karin Tideström

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 12:48
    Hej igen! Ser att jag skrev en lite snäv efterlysning. Det går även jättebra om man är sent i graviditeten och ska föda inom en-två månader. Tack! Karin

Svar på tråden Är du gravid efter IVF?