• Anonym (Ylva)

Nu måste jag få veta. Hur lång tid tar de?

Om någon för över pengar ifrån norsk-nordea till svensk-Swedbank hur lång tid tar då detta?
    Om pengarna fördes över igår kväll, borde dom finnas på mitt konto ikväll eller imorgon då? Eller hur lång tid tar det? Någon som har bra koll på sånt här? Vore väldigt tacksam & få veta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 11:06
    Idag är det 3e dagen. Fortfarande syns inga pengar på kontot. Pratade med mannen i fråga igår, och han sa att pengarna är dragna från hans konto och han har använt koderna från swedbanks hemsida när han förde över, och idag borde pengarna finnas på mitt konto. Men något verkar ju ha gått snett?! Eller så har han inte satt över några pengar? Ska jag tålmodigt vänta tills ikväll eller ska jag ge upp hoppet helt nu?

• Svar på tråden Nu måste jag få veta. Hur lång tid tar de?
  • Twins    2

Det brukar ta 2-3 bankdagar. Så senast onsdagkväll borde du ha de.

• Anonym (Ylva)
    Twins 2 skrev 2012-01-09 17:43:24 följande:
    Det brukar ta 2-3 bankdagar. Så senast onsdagkväll borde du ha de.
    Senast onsdag kväll. Känns som en evighet. Men tack då vet jag, bara ha tålamod då. Förhoppningsvis är det redan hos mig imorgon. Vet du om det brukar komma på något speciellt klockslag?
  • Twins    2
    Anonym (Ylva) skrev 2012-01-09 17:45:58 följande:
    Senast onsdag kväll. Känns som en evighet. Men tack då vet jag, bara ha tålamod då. Förhoppningsvis är det redan hos mig imorgon. Vet du om det brukar komma på något speciellt klockslag?

Ingen anning faktiskt.
  • Anonym (Ylva)
    Twins 2 skrev 2012-01-09 17:47:21 följande:
    Ingen anning faktiskt.
    Ok, men tack för ditt svar. Kanske någon annan som vet vilken tid eller om det kommer efter tolvslaget bara?
  • Anonym
    Anonym (Ylva) skrev 2012-01-09 17:38:25 följande:
    Om någon för över pengar ifrån norsk-nordea till svensk-Swedbank hur lång tid tar då detta?
    Om pengarna fördes över igår kväll, borde dom finnas på mitt konto ikväll eller imorgon då? Eller hur lång tid tar det? Någon som har bra koll på sånt här? Vore väldigt tacksam & få veta.
    Tror att ovanstående har rätt, att det tar 2-3 bankdagar. Men det får inte ta längre än 5 dagar. Tror inte du kommer få det så mycket tidigare än 2-3. Efter kl. 11 och 15 brukar vissa banker uppdatera insättningar. Hoppas du får pengarna så snart som möjligt! :)
  • Twins    2
    Anonym skrev 2012-01-09 17:55:28 följande:
    Tror att ovanstående har rätt, att det tar 2-3 bankdagar. Men det får inte ta längre än 5 dagar. Tror inte du kommer få det så mycket tidigare än 2-3. Efter kl. 11 och 15 brukar vissa banker uppdatera insättningar. Hoppas du får pengarna så snart som möjligt! :)

Kollade Norska Nordeas hemsida och där står det 2-3 arbetsdagar, så klart jag har rätt
  • Anonym (Ylva)
    Anonym skrev 2012-01-09 17:55:28 följande:
    Jag verkligen avskyr andra banker för då tar det ju alltid 1-2 dagar (inom Sverige) Men sen nu är det från norge dessutom och jag vill ha pengarna NU. Får hoppas det bara tar 2 dagar för då är dom här imorgon, (kanske efter jag vaknat vid elva) hehe. Vi får se?
  • Anonym (Ylva)
    Twins 2 skrev 2012-01-09 17:56:14 följande:
    Kollade Norska Nordeas hemsida och där står det 2-3 arbetsdagar, så klart jag har rätt
    Men det stod inga tider förstås?
  • Twins    2
    Anonym (Ylva) skrev 2012-01-09 17:57:47 följande:
    Men det stod inga tider förstås?

• Anonym (Ylva)
    Twins 2 skrev 2012-01-09 17:59:45 följande:
    Dumt. Men jag får helt enkelt vänta och se.. Senast onsdag kväll ska dom ju finnas på kontot iaf..
Svar på tråden Nu måste jag få veta. Hur lång tid tar de?