Besökare
Hej hej
Jag har snart BF och undrar lite hur ni som redan är föräldrar...när hade ni folk hemma för att träffa bebisen för första gången samt när ni åkte iväg men bebisen på kalas och sådant? Hur gammal va eran bebis då?
Hej hej
Jag har snart BF och undrar lite hur ni som redan är föräldrar...när hade ni folk hemma för att träffa bebisen för första gången samt när ni åkte iväg men bebisen på kalas och sådant? Hur gammal va eran bebis då?
Efter ca en, två veckor!
Folk träffade bebisen redanpå bb. Vi hade nära släkt och vänner hemma i början. Efter tre månade hade vi fest för barnet.
Tack för svaren.....uppskattas mycket
Huvudsaken är nog att man känner efter och är ärlig mot omgivningen med vad man orkar och behöver. Inte alla som orkar med besök och kalas i början och det är helt i sin ordning och man har rätt att tacka nej.
Jag har legat på BB-hotell efter mina 3 förlossningar, haft besök där redan innan barnen varit 1 dygn gamla, hemma har de kommit så fort vi kommit hem, med första barnet var vi på 70-års kalas när sonen var 1 v.
Hade våra föräldrar på besök så fort vi kom hem från BB. Hade första besök av vänner efter ca 6 veckor. Dock var detta mitt i värsta svininfluensa hysterin... skulle jag få barn idag skulle jag ta emot besök snabbare!
sa innan att jag inte ville att någon skulle komma på besök, ändrade mig efter 1 dag på hotell bb.
Var så stolt och ville inget heldre än vissa upp pyret, så då kom släkten dit
lite jobbigt med besök hemma då jag blev sjukstrax efter hemkomst, önskar att jag sagt nej då
Det där är nog hemskt olika. Det måste man ju känna efter själv. Hur man mår och hur bebisen mår etc.
Vi hade pappa på besök redan på BB. Det var okej, men jag hade inte velat ha mer besök än så där. Sen kom några familjemedlemmar efter en vecka. Vänner kom efter 2-3 veckor. Det var också lagom.
Åkte på besök gjorde vi nog inte förrän efter ca 1,5-2 månader har jag för mig. Jag tyckte det var lite obekvämt att amma borta den första tiden.
Men sen lossnade det.
Tusen tack alla för era svar....känns bra att få lite tips på hur andra gjort även om man själv kommer känna av vad som känns bra o rätt just då.
Det är besöksförbud på BB för andra utom pappan och syskon och det tyckte jag var jätteskönt, hade inte viljat ha dit någon utan ville bara vara med bebis och familjen. Kompis som jobbade på samma sjukhus tyckte att det var sååå synd att hon inte jobbat den helgen och kunnat smita in men jag tyckte bara att det var skönt.
Mor- och farföräldrar hälsade på samma dag som vi kom hem från BB. Makens syster när de var ca. 1 v. gamla och efter kanske två började flera kompisar komma (någon kom redan innan makens syster varit här och det tyckte jag var lite väl på).
Allt beror på hur du och bebisen mår och hur allt har gått. Ni får känna efter själva hur ni vill ha det. Lycka till!
Hit kom folk samma dag som jag kom hem från bb.
Nyförlöst sprack rejält och hade riktigt ont. Trött efter rejäl blodförlust.
Jag grät av trötthet den första veckan.
Nu väntar vi nr2 och denna gång ska ingen få komma hit första veckan som vi är hemma.
Hade besök ca 6h efter jag fött, var en nära släkting till sambon som har många barn så det var helt ok och skönt med lite extra hjälp.
Sen kom även stora sonen förbi med mormor på eftermiddagen/kvällen (födde 7:17)