• ewis1

Low Cost Holidays.se???

Har någon bokat hotell via denna sida? Priserna är så låga så jag undrar vad haken är???
    Någon som vet om det är en seriös sida?

• Svar på tråden Low Cost Holidays.se???
  • SVejsan

Har inte bokat.
    Men jag sökte på kammarkollegiets hemsida och de har resegaranti utställd.

Vad jag tror är att de fungerar som de andra bokningssiterna på nätet (som lastminute.se eller hotels.com).

Antagligen prispressar dom genom att erbjuda ströhotellrum som antingen erbjuds av privatpersoner eller ofta mindre aktörer/hotell (eller att de stora charterdrakarna "lämnat tillbaka" hotellrum ifall efterfrågan inte varit stor nog).
    De har inget stöd på plats (annat än ett ombud som du kan ringa till och som är engelsktalande. Du fixar transfer på platsoch får åka lågprisflyg, kanske till en mindre flygplats. Hanterar inte själva någon "Taxfree" på flygplanet. Mat ingår inte på flyget. När du kommer ner så får du kanske betala för alla bekvämligheter (AC, minibar,tv osv.
    Tror att man som resenär får "sköta sig själv"-det är alltså inte någon  "charter" .  Det verkar också i många av de lägsta priserna innebära en mellanlandning i spanien (När det gäller resorna till kanarieöarna). Troligen tar det lite längre dit och hem i jämförelse med de stora charterdrakarna...

Det är vad jag TROR, men är nyfiken ifall någon har erfarenheter!

• ewis1

Vi ska åka bil så jag behöver inte tänka på flyg eller transfer. Ja man kanske vågar boka där igenom. Ingen som har erfarenheter av dem?

• Lollis01

Jag har både bokat och rest med Lowcostholidays ser ingen anledning att åka med någon annan arrangör som tar dubbelt betalt. Du bör klara dig på egen hand för det finns ingen reseledare på plats men allting har för mig fungerat klockrent och jag har tipsat många vänner om lowcostholidays och även dom har varit jättenöjda. Så boka du och njut av att göra ett reseklipp.

Hälsningar
    Louise i Iggesund 

• Frontline

Jag och en kompis bokade både flyg och hotell via dom för nåt år sen och det var både billigt och fungerade mycket bra..
    Sitter nu och kikar efter en billig resa till oss igen..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • saaria

Hej! Jag har bokat via denna hemsida flera år i rad och hittils har allting gått jätte bra. inga problem alls har uppstått

• Themis

Vi har bokat där 5-6 resor nu och det brukar gå bra. Jag har varit i London jättebilligt och bott på Hilton, vi har fått secret hotell i Dubai för bra pris och så några vanligare resor till Malta och sånt.

Förra året (Kroatien) blev det tyvärr lite strul bara för pengarna drogs men det var fel i systemet så hotellbokningen gick inte igenom. Vi fick efter lite tjafs ett annat hotell i närheten som var finare men då var det utan frukost.

Vi tjurade lite över det, men när vi väl kom dit så visade det sig vara en välsignelse, för hotellfrukosten där var ingen höjdare och vi upptäckte en massa roligt på vår dagliga frukostjakt.

Jag tänker absolut kolla på lowcost innan jag väljer nästa resa också.

(och nej jag är inte anställd eller affilierad med dom)

Skratta aldrig åt din partners livsval. Du är ett av dem. /RottenE-cards
Svar på tråden Low Cost Holidays.se???