• Mamman

Vul eller Ul innan fvp?

Imorgon ska jag in på en datering inför fvp. Man vill alltså försäkra sig om fostrets "ålder". Är det någon som vet ifall det är ett vanligt ultraljud eller ett vul som görs? Är i vecka 13+0 imorgon.

• Svar på tråden Vul eller Ul innan fvp?
  • SilverEmma

Jag gjorde ett VUL med första barnet och ett UL med andra. Så det är nog olika.

• Mamman

Jaha, va märkligt. Var du olika veckor då eller? Gick själva fvp bra? Gruvar mig men vet samtidigt att jag vill göra det...

• SilverEmma

Jag var nog i v 13 båda gångerna. Allt gick bara bra, inga avvikelser och inga komplikationer pga FVP.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Aquavit

Gjorde vanligt UL alla tre gångerna, var  v12+ alla gångerna.

FVP har gått bra, inga problem efteråt!

• Mamman

Det låter skönt att höra, Akvavit! Nu är dateringen gjord och det blev vanligt Ul. Fvp blir av den 30 jan och jag hoppas verkligen att allt går vägen.

• Mamman

Gjorde fvp idag och det verkade ha gått som det ska. Är däremot väldigt öm i magen bara jag rör mig minsta lilla. Har inte hört ngn annan som beskrivit denna känsla så jag hoppas allt är ok. Svar i slutet på veckan och då får vi även veta kön. Längtar!

• Aquavit

Hoppas du får ett bra svar också då!

Jag var nog lite öm i magen, men inte väldigt öm... det går nog över. Ta det lite lugnt bara och unna dig soffläge  

Svar på tråden Vul eller Ul innan fvp?