• Anonym

Förlovning. Billiga ringar först och sen byta upp sig?

Längtar såå efter att förlova mig med sambon och han vill ha ringar i vitguld då han inte gillar vanligt guld. Inte mig emot då jag inte heller är så förtjust i det.

Men de kostar ju en del om man ska få de man verkligen vill ha och vi har ingen superekonomi direkt. Och idag kom advokatfakturan för vårdnadstvisten om hans barn. Hade förhoppningar om att det skulle ske på våran årsdag i mars, men de lär inte hända nu när advokaten ska ha betalt.

Så min idé är att vänta tills typ 1 minut i tolv på våran årsdag, och har han inte frågat mig då så funderar jag på att göra det, fast utan ringar, och sedan presentera förslaget om att köpa billigare ringar så länge.

Vad skulle ni göra? Vänta på att ekonomin blir bättre och att sambon får tummen ur eller ta saken i egna händer och köpa billigare ringar?

• Svar på tråden Förlovning. Billiga ringar först och sen byta upp sig?
  • FrkSommar

Jag hde köpt billigar ringar och sedan bytt dem till de ringar vi verkligen vill ha men jag hade parat med gubben först...

• Cicek

Tja.. ringarna är ju bara ringar :) Om ni vill förlova er så gör det! Man kan ju hitta billiga ringar och sen köpa nya dyrare vigselringar också. Frågan är bara om din sambo kanske hellre vill fråga själv, eller om HAN känner att han vill köpa fina ringar inför förlovningen. Jag skulle pratat med honom om jag vore du, men om du vill överraska honom och tror att han blir glad så kör på! ;)

• Anonym

tack för svar. Jag vet att han vill fråga, men tror att han kommer avstå om han inte har råd att köpa de ringar han faktiskt vill ha. så jag ska prata med han om det ikväll och se vad han säger=)

• Sassie

Jag och min kille valde att förlova oss.. Inte förlovade vi oss för att få ha fina ringar direkt.. utan för att vi tagit beslutet att vi ville leva tillsammans! Ingen av oss är särskilt förtjusta i guld.. Så vi valde titanringar!.. Kanske inte dom finaste, men jag är nöjd! Jag är ju trots allt tillsammans med min stora kärlek! Och dyra ringar kan ni ju köpa till bröllopet sen och då gravera in båda datumena i den ringen! 

• Anonym (ringar sen)

vi skall gifta oss om två veckor, i hemlighet. vill inte köpa ringar för pengar vi inte har och vill inte köpa "oviktiga" ringar så vi tänker köpa ringarna i sommar när vi vet att vi har råd att betala dem som vi vill ha kontant.
    men vi är nog inte så konventionella kanske

• FrkSommar

Kanske helt OT men ringarna spelar verkligen inge roll! Det rä var vi känner för varandra som är det viktiga!
    Jag har en bild från vårt välig´digt lilla och anspråkslösa bröllop på kylskåpet och det bara lyser av lycka och kärlek! DEt rä vad som är viktigt! 

• ramsylina

Jag hade inte velat köpa en billigare ring nu som ska bytas sen. För mig så får själva ringen ett affektionsvärde som gör att jag inte skulle vilja göra mig av med min ring sen även om den bara var provisorisk. Men kanske kan ni prata igenom det och komma fram till en plan tillsammans? Hur mycket kostar de ringarna ni vill ha? Kanske kan ni sätta undan en viss summa varje månad och förlova er när ni har det beloppet ni behöver. Eller så kanske ni kan nöja er med ett par ringar som inte är superdyra? Det är ju väldigt individuellt hur man gör som person men själv hade jag inte velat ha en provisorisk ring, då hade jag hellre varit förlovad utan ring. Fast för mig är å andra sidan ringens utseende inte så viktig, vi valde ringar som vi kände att vi hade råd med både vid förlovning och vigsel. Det är kanske inte de vackraste ringarna som finns, men för mig är de värda massor ändå... :)

• Nyfiken gul

för mig är ringen en del av förlovningen så jag skulle inte gilla iden om att byta ut ringarna.

varför inte vänta med förlovningen istället tills ni har råd att köpa vettiga ringar? Ni måste ju inte köpa ringar för tusentals kronor heller - ni kanske kan kompromissa istället och få riktiga ringar och en riktig förlovning UTAN att ruinera er?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Cicek

Jag tänker också så att ringarna får ett affektionsvärde, jag skulle inte vilja byta ut dem, utan snarare köpa finare vigselringar i så fall. Men hur mycket har ni att lägga ut, TS? Man kan ju hitta fina ringar även om man inte har så mycket pengar! Och som jag skrev innan, det är inte ringarna som räknas i alla fall.. men de blir ett fint minne sen, så räkna med att ni inte kommer vilja byta ut dem, i så fall är det lika bra att skippa ringarna helt tills ni har råd.

• Anonym

Pratade med sambon igår och han ville absolut inte köpa nån billig ring bara för att. Så jag får vackert vänta tills han hittar en ring som han tycker att jag ska ha och som han har råd med att köpa.

Men tack för svar!=)

• Khaleesi
    Anonym skrev 2012-01-10 10:23:14 följande:
    Pratade med sambon igår och han ville absolut inte köpa nån billig ring bara för att. Så jag får vackert vänta tills han hittar en ring som han tycker att jag ska ha och som han har råd med att köpa.

Men tack för svar!=)
    Som HAN tycker att du ska ha? När det gäller en ring som du förhoppningsvis ska ha resten av livet så hoppas jag att ni har väldigt lika smak så att du törs lämna det beslutet åt honom...

Har ni/du tittat på ringar alls än? Det behöver ju inte alls vara så att den man verkligen vill ha ligger i den övre prisklassen.
  • Anonym

Ja han vill köpa en ring och överraska mig. Han vet vad jag gillar och han har bra smak själv. Han sa att han inte kommer gravera den förens efter jag svarat ja så den går att lämna tillbaka om jag skulle säga nej eller om den inte passar.

• SusanneSJ

Vi gjorde precis så, köpte billiga ringar först och bytte ut dem några år senare och omförlovade oss på förlovningsdagen och skrev det "gamla" datumet i dem nya ringarna =) inget konstigt med det tycker jag =)

• Fru Hussain

Vi köpte faktiskt silverringar till vigseln! Det var tom rea på ur & penn så det blev 300:- inkl gravering . Sa att vi skulle köpa riktiga ringar ( av vitguld) senare men nu har det gått 1,5 år och vi har inga planer på att byta. Kan säga att de ringarba är finare och blankare än min dyra förlovningsring.

Svar på tråden Förlovning. Billiga ringar först och sen byta upp sig?