Gå-bort-presenter?
Brukar ni ta med er något till värden/värdinnan om ni blir bortbjudna? Vad brukar ni i såna fall ha med er? Brukar ni ta med er något till eventuella barn?
Brukar ni ta med er något till värden/värdinnan om ni blir bortbjudna? Vad brukar ni i såna fall ha med er? Brukar ni ta med er något till eventuella barn?
en flaska vin eller nåt annat lika fantaszilöst.
'men ibland tar jag med hemgjord glass som jag gjort med min glassmaskin.
är det nån slags middag eller nån festlig tillställning?
Har dom barn brukar jag ta med en godispåse eller dylikt, men annars så brukar vi inte ta med något om vi bara är ut bjudna på kaffe.
Men gäller det mat kan man nog ta med en vin-flaska eller dylikt om man vet att dom kan ta ett glas, så dom inte är nykterister...kanske inte på första besöket...
Tror det börjar bli mera sällan folk tar med något...
Vi brukar ha med någon finare/roligare blomma eller blomarrangemang, annars choklad eller vin. Sist köpte vi en snygg vas och "skål" (på Ikea - billigt men snyggt). Något hembakat snyggt förpackat i cellofan med något gott att dricka till - beror helt till vem vi går. Till barnen brukar vi köpa något godis packeterat på ett finurligt sätt i en maskot eller så.
middag för min del ikväll
fast jag tycker det är bra att få tips till lite alla möjliga tillställningar.
men om det bara är en middag, där ingen fyller år eller liknande så ska du väl inte behöva ha med nåt.
mja, det är sambons kompis+fru som vi ska till. de har även en 9 månaders bebis. vi har aldrig träffat kompisens familj så något tycker jag man ska ha med sej som tack för inbjudan.
jaha. ni kanske kan ta med en blomma eller nåt till den lilla :)
Frukt skål/korg brukar vara populärt och framförallt nyttigt... Behöver ju inte vara så mycket... Lycka till i kväll och hoppas att du/ni får det trevligt..
Brukar ta med något ät- eller drickbart. Någon gång har jag med en blomma. Är det ingen speciellt (födelsedag, jul, nyår etc) så brukar jag inte ha med något.
Jag går bästan aldrig bort utan att ha med mig en gåbortspresent, tycker att det är lite ohyfsat :-O
Min nya "gåbortspresent" är gift-in-a-jar, finns jättemånga roliga varianter!
Idispidis: gift -in-a-jar?
jag tycker man ska ta med nånting, när man blir bjuden på middag.
det behöver ju inte vara nåt jätte fint och dyrt, inte alls. men nån symbolisk present bara för att visa uppskattning.
Gift-in-a-jar är jättekul, fick idén från någon hemsida. Man tar en syltburk och så ingredienser till t.ex. kakor eller en soppa eller så och lägger snyggt i lager i burken, och så skriver man ett fint kort med receptet till.
Jag gjorde t.ex. non-stop-kakor i en burk till en kompis, mjöl+bakpulver+vaniljsocker i botten, plattas till, sedan kakao i ett lager, plattas till, sedan socker och sist non-stop. Så tillsätter man bara ägg och smör och vips så blir det kakor! Väldigt enkelt och ändå väldigt kul.