• Saandraaaa

Tips för sambons jobbtårtor! & Tårtfat med lock??

Min sambo fyller år på torsdag och har bett mig göra 3 tårtor.
    Har googlat runt lite på tårtfyllningar osv men tänkte höra om ni har något supergott tårtrecept!? Glad

Här är en tårta som jag tänkt på iaf:

Chokladbotten
    Mintcreme
    Marsansås?
    Mörk choklad
    Krossad polkagris på toppen

Sen kanske en banan/marsan/chokladpudding - ingen aning än.
    Och till sist hade det väl varit bra med någon sorts frukttårta.. Foten i munnen

Men som sagt, tips och idéer uppskattas!
    JO JUST DET!! Någon som vet vars man kan köpa tårtkartonger? Frågade på ett konditori men dom
    ville inte sälja, hon hade ingen aning om vars man kan köpa heller..
    Någon som vet vad ett billigt tårtfat med lock kan kosta? Tungan ute

MVH/Sandra
  • Svar på tråden Tips för sambons jobbtårtor! & Tårtfat med lock??
  • Elenas hasselbackspotatis 86

Om du absolut inte hittar tårtkartonger så kan du placera tårtorna på varsin ugnsplåt - de är bökigt stora, men iaf stabila... lock blir ju svårare förståss...

• Saandraaaa
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2012-01-10 01:11:42 följande:
    Om du absolut inte hittar tårtkartonger så kan du placera tårtorna på varsin ugnsplåt - de är bökigt stora, men iaf stabila... lock blir ju svårare förståss...
    Tack för tipset!
    Har faktiskt tänkt på det men vi har så dåliga plåtar, en helt platt (skulle ju funka)
    Och sen en mindre med jätte höga kanter Rynkar på näsan.

Men iofs så kanske man skulle köpa några nya? Vi behöver ju ändå sånna och det är säkert bättre
    pris än tårtfat med lock! Hahaha! Skrattande
  • Saandraaaa
    Sunblast skrev 2012-01-10 01:14:21 följande:
    Undrar om inte city gross har såna men det är kanske bara i storpack.
    Vi har inte citygross här uppe Obestämd
  • Sunblast
    Saandraaaa skrev 2012-01-10 01:15:47 följande:
    Vi har inte citygross här uppe Obestämd

Misstänkte att det inte fanns i hela sverige. Har du någon grossistföretag i närheten eller leta på nätet.  
  • Saandraaaa
    Sunblast skrev 2012-01-10 01:18:30 följande:
    Misstänkte att det inte fanns i hela sverige. Har du någon grossistföretag i närheten eller leta på nätet.  
    Tänkte fara och kika på t ex rusta/ica maxi/dollar store imorgon :)
  • Sunblast

Kom just o tänka på hur jag gjorde med smörgåstårtor som skulle transporteras. Jag skar ut kartonger i lagom storlek och virade massa gladpack på och sen folie så att det blev fint, sen hade jag plastfolie över. Jag vet inte om det räcker för dina tårtor, vi satte dom stadigt i bagaget.

• Saandraaaa
    Sunblast skrev 2012-01-10 01:21:05 följande:
    Kom just o tänka på hur jag gjorde med smörgåstårtor som skulle transporteras. Jag skar ut kartonger i lagom storlek och virade massa gladpack på och sen folie så att det blev fint, sen hade jag plastfolie över. Jag vet inte om det räcker för dina tårtor, vi satte dom stadigt i bagaget.
    Men det var ju en jätte bra idé! Solig
    Då ska jag ha det som min nödplan :) tack!!!
  • MizzTez

Jag köper pizzakartonger som jag sen sätter folie och plastfolie runt.
    Ska du sen ha alla de där ingredienserna i en tårta?? Är det vanliga runda ca 24-28 cm tårtor du ska göra?

Svar på tråden Tips för sambons jobbtårtor! & Tårtfat med lock??