• Little Ms Chatterbox

Måla en regnbåge på väggen, hur skulle du göra?

Flickorna, 4 1/2 och 5 1/2 år ska få nytt rum. De är i värsta rosa åldern och jag har alltid kräks åt alla toner av rosa. Jag förstår ju att de kommer vilja ha rosa på rummet men skulle vilja tona ner det lite och funderar på om jag föreslår att vi skulle kunna måla en regnbåge på väggen så behöver det inte bli så mycket rosa. MEN hur ska man måla en regnbåge? Jag vill att det ska vara så likt en riktig som möjligt. Gärna de lite skarpare färgerna son kommer fram i ett prisma. Jag vill att det ska vara en mjuk övergång mellan färgerna, inte bara dra rollern över väggen en gång med färg i, kant i kant. Vad är enklast att måla med? Svamp? Pensel? Något annat?

• Svar på tråden Måla en regnbåge på väggen, hur skulle du göra?
  • rockaroll

Kolla upp om det finns någon som är duktig på air brush i din stad. En regnbåge borde inte kosta så mkt, det är ju bara några streck. Det borde vara det som blir snyggast iaf. Annars är det väl oljebaserad färg som du kan tunna ut med terpentin i övergångarna.

• Little Ms Chatterbox
    Alvi skrev 2012-01-10 10:28:10 följande:
    Vill se foto sen!!
    Bara vi får till det så...

Fast nu kom jag på. Jag har en faster som är väldigt duktig på att måla, alltså konstnärshållet, inte dörrar och lister. Henne kanske jag skulle fråga om hon skulle kunna komma hit och göra regnbåge(arna)
Svar på tråden Måla en regnbåge på väggen, hur skulle du göra?