• pinguuu

Tips på APPAR till IPAD för språkstörda barn

Finns det någon som har tips på bra appar till språkstörda barn?`
    Min son kommunicerar med bild och tecken.

Undrar även om det finns något ordbehandlingsprogram till IPAD?

• Svar på tråden Tips på APPAR till IPAD för språkstörda barn
  • gräsulv

talking cards(svenska)

kolla in pappas appar

ibirthday- blåsa ljus...bra för munnan

hittar du annat får du gärna tipsa!!!

Mvh Hanna (ds kille 5 år)     

• Mamma till tre kottar

Kanske Pages funkar på Ipad? Pages är macens motsvarighet till word. Keynote funkar definitivt (det är motsvarigheten till Powerpoint).

• marienna

Min dotter brukar skriva i "anteckningar" , talking cards - vi har gjort egna med nära och kära lagt till kort på mig / pappa, mormor och morfar m.m och så kan man tala in ljudet. Och tagit kort på dagiskompisarna och fröknarna och lagt in deras namn. Gillar Toca boca men ingen talträning i det, bara rolig. Kan tipsa om mer som min dotter har på sin förskole-iPad i veckan när vi tar hem den.

• Urlakan

Hej! Jag la upp ett tips om en av våra appar i en annan tråd. I den finns det inga textmenyer utan hela interfacet är grafiskt. Barrnet klickar på en bild för att utforska vidare. Sen finns det olika spel, instrument och olika aktiviteter och ingen kräver några språkkunskaper.

länk till tråden www.familjeliv.se/Forum-21-84/m64071944.html

länk till appen itunes.apple.com/se/app/troublings-playworld/id507252757

länk till trailern itunes.apple.com/se/app/troublings-playworld/id507252757

Många länkar blir det...

• Trebarns far

Grid player som är ett kommunikationsprogram som bygger på bilder eller text släpptes igår på iTunes. Programmet är gratis och verkar riktigt bra. En rekommendation till er.

• UnikFamilj

Beror ju mycket på vilken nivå barnet är på också... Pages som sagt funkar ju för ordbehandling. SpeakIT är en läshjälp för de lite äldre, pappasappar har ju en hel del att gå igenom och mycket funkar för språkstörda barn. Om TS är kvar, kanske du specificerar lite mer vad du är ute efter..?

Svar på tråden Tips på APPAR till IPAD för språkstörda barn