• vargas

smala ben, liten rumpa FET mage???

Alltså är så himla trött på detta! Alla byxor man provar är för små i midjan och för stora i benen. Är det någon som vet några byxor som sitter bra om man ser ut som jag? Skall försöka träna bort magen och äta lite bättre men det  tar ju tid...  

• Svar på tråden smala ben, liten rumpa FET mage???
  • Betty Ballbreaker

Jag hade samma problem! Det som funkade för mig var att gå ner såpass mycket i vikt att min fettprocent blev väldigt låg. Eftersom jag inte hade så mycket fett på ben och rumpa blev det magfettet som försvann. Men då kom nästa problem: jag fick strl 24 i jeans, och det är svårt att hitta i min stad. Innan hade jag strl 26,27 i midjan och då satt alla jeans för jävligt över ben och rumpa! Dessutom måste jag ständigt tänka på vad jag äter då jag har lätt att lägga på mig. Jag skulle gärna gå upp lite i vikt, om fettet kunde sätta sig nån annanstans än på magen! Jag har hört att stresshormonet kortisol gör att fettet lägger sig på magen. Kanske har nåt med kortisolhalterna att göra?

• Betty Ballbreaker

En del stretchjeans är stumma i midjan, och det är Big no no. Töjbar midja ska det vara. Brukar finnas på Gina och Bik bok. Även G star brukar ha bra töjbarhet i midjan. Gärna bred linning i midjan också, med fler än en knapp.

Svar på tråden smala ben, liten rumpa FET mage???