• Miffe78

Någon mer som kämpat för syskon i två år?

Det här är min historia;
    började försöka få ett syskon till vår nu 3,5-årige son sommaren 2010. Våren 2011 blev jag gravid, men redan efter några veckor började jag småblöda. I graviditetsvecka 10 konstaterades ett MA. Nu har det gått 7 månader med idoga försök att bli gravida igen, men uten resultat. I dagarna skulle vår bebis ha kommit, vilket känns mycket tungt. Vi har påbörjat en fertilitetsutredning, har lämnat de inledande proven och ska förhoppningsvis snart på vårt första möte. Min största oro rör mina menscykler som varierar kraftigt, mellan 28-48 dagar, där de oftast ligger runt långa 40 dagar. Jag är så trött på att varje månad kämpa som en galning, få upp hoppet för att sedan trilla ner i ett svart hål när mensen kommer, gärna ytterligare några dagar försenad varje månad. Hela livet styrs av ägglossningen och det är svårt att känna glädje över något annat än min son. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Någon mer som kämpat för syskon i två år?
  • Flanellflundran

Hej!

Känner så väl igen mig i din historia! Jag har två pojkar på 8 och 9,5 år sedan ett tidigare förhållande. Dec -09 bestämde jag och min nya sambo att vi skulle försöka få barn tillsammans. Blev gravid feb -10 men slutade i mmissfall v5. Blev gravid igen dec -10 men återigen missfall v6. sen gick tiden och som du säger försökte man varje månad pricka in ÄL och veckan innan mens började man leta gravidsymtom...men icke! Mensen kommer varje månad och det känns hopplöst! Man slängs mellan hopp och förtvovlan hela tiden! Nu i december var det två år sen vi började försöka och jag ställde in mig på att det inte skulle gå på naturlig väg. Bestämde mig för att ge det ett halvår till och då helt plötsligt....PLUS på stickan! Är nu gravid igen i v 5! Vågar inte hoppas för mycket än efter två missfall men vi har ändå lyckats! Vet precis vad du går igenom men ge inte upp hoppet! Ni har lyckats bli gravida och kommer garanterat att bli det igen även om väntan är olidlig!

Massor med styrkekramar till dig!

• Miffe78

Ett stort grattis till dig, hoppas det går vägen denna gången! Skönt att höra att det finns fler som kämpat länge, alla i min närhet tenderar att bli gravid oerhört lätt och det är inte utan man känner en viss avundsjuka...

• lotta78

Jag har en son på snart 4 år, när han var ca 1,5 år började vi försök till syskon. Inget hände så vi bokade in utredning vilket visade dålig spermakvalitet och lågt antal sperma hos min man. 
    Läste sedan en tråd här på fl om att mannen kan ta bisolvon  (receptfritt slemlösande). Vi testade och jag blev gravid! Detta slutade i dessvärre i missfall. Vi försökte igen och jag lyckades bli gravid åter igen! Nu är jag i v 41+6 och ska på igångsättning imorgon.

Hoppas att er utredning går bra och att det kommer ett syskon inom snar framtid!

• Miffe78

Ett stort lycka till i morgon, hoppas förlossningen går snabbt och "smärtfritt"!

• lotta78
    Miffe78 skrev 2012-01-10 13:52:19 följande:
    Ett stort lycka till i morgon, hoppas förlossningen går snabbt och "smärtfritt"!
    Tack!
  • moderlig

tog han bisilvon även den gången det gick bra?

lotta78 skrev 2012-01-10 13:47:04 följande:
    Jag har en son på snart 4 år, när han var ca 1,5 år började vi försök till syskon. Inget hände så vi bokade in utredning vilket visade dålig spermakvalitet och lågt antal sperma hos min man.  Läste sedan en tråd här på fl om att mannen kan ta bisolvon  (receptfritt slemlösande). Vi testade och jag blev gravid! Detta slutade i dessvärre i missfall. Vi försökte igen och jag lyckades bli gravid åter igen! Nu är jag i v 41+6 och ska på igångsättning imorgon. Hoppas att er utredning går bra och att det kommer ett syskon inom snar framtid!

Svar på tråden Någon mer som kämpat för syskon i två år?