• Anonym (Jag)

Vilken våg ska jag gå efter?!

Jag har just nu två vågar och håller på att gå ner i vikt och det går bra hittills.

Ena vågen är helt ny, en lite dyrare Tefal våg, en Tefal viktväktarvåg. Den visar vikten 114.7 just nu.
    Den andra är runt 5 år gammal. En lite billigare OBH norica våg. Den visar 116,8

Vilken ska jag gå efter?!

• Svar på tråden Vilken våg ska jag gå efter?!
  • Girlinthecity

Väg något som du vet exakt vad det väger. 2 kg mjöl är det enda jag kommer på nu, men helst ska det väl kanske vara något större.

• Fenina

Bestäm dig bara för en och så ser du hur mycket du tappar! 

• Anonym (samma)

Spelar väl ingen större roll vilken du går efter, så länge du fortsätter att väga dig på samma våg?! Det är ju inte exakt antal kg du väger som är det viktigaste utan hur många kg du går ner!

• Fru Anna

Det spelar ingen större roll. Välj den enda och fortsätt med den. Det viktiga är inte att du vet exakt hur mycket du väger utan att du ser att det blir en förändring åt rätt håll.

Men skulle jag gissa utan att ha sett vågrana så skulle jag chansa på att den nyare vågen visar mera rätt.

• Anonym (Jag)

Jo jag vet att det är vikten jag går ner som är viktigast. Men det är ändå inte roligt att det diffar så mycket.
    Har ju en målvikt jag vill nå. 

• Anonym (Jag)

Ställde en låda kattsand på dem båda, kattsanden ska väga 10 kilo.
    Den gamla vågen visade 10.4 och den nya 10.1

Hur kan det då diffa så mycket på min vikt?! 
    Men oavsett så visar ju den nya mer korrekt vikt än den gamla. Så den gamla ryker nu 

• Fenina
    Anonym (Jag) skrev 2012-01-10 13:44:19 följande:
    Ställde en låda kattsand på dem båda, kattsanden ska väga 10 kilo.
    Den gamla vågen visade 10.4 och den nya 10.1

Hur kan det då diffa så mycket på min vikt?! 
    Men oavsett så visar ju den nya mer korrekt vikt än den gamla. Så den gamla ryker nu 
    Det handlar om att vågen har en %uell skillnad. När du ställer dig på vågen - väger du mer och %-antalet ökar.
  • Anonym (..)

sen är det mycket viktigt att ställa vågen/-arna på samma ställe varje gång!
    Det är min erfarenhet iaf. Har med samma våg diffat flera kilo plus och/eller minus beroende på vart man har placerat dom!

• Anonym (Jag)
    Fenina skrev 2012-01-10 13:45:59 följande:
    Det handlar om att vågen har en %uell skillnad. När du ställer dig på vågen - väger du mer och %-antalet ökar.
    Ja men vad dum jag är
    Men diffen på 10 kilo är i procent mindre än diffen i min vikt. Men men, hur som så visar den nya närmare sanningen än den gamla. Tack för hjälpen
  • Anonym (Jag)
    Anonym (..) skrev 2012-01-10 13:48:23 följande:
    sen är det mycket viktigt att ställa vågen/-arna på samma ställe varje gång!
    Det är min erfarenhet iaf. Har med samma våg diffat flera kilo plus och/eller minus beroende på vart man har placerat dom!
    De står alltid på samma ställe. Lyfter dem enbart när jag dammsuger, men annars står de på exakt samma plats. 
  • Trivelina73
    Anonym (Jag) skrev 2012-01-10 13:28:21 följande:
    Jag har just nu två vågar och håller på att gå ner i vikt och det går bra hittills.

Ena vågen är helt ny, en lite dyrare Tefal våg, en Tefal viktväktarvåg. Den visar vikten 114.7 just nu.
    Den andra är runt 5 år gammal. En lite billigare OBH norica våg. Den visar 116,8

Vilken ska jag gå efter?!

Den som gör dig gladast så klart! De handlar ändå bara om 3kg..
    Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
Svar på tråden Vilken våg ska jag gå efter?!