Neiti skrev 2012-01-10 16:54:44 följande:
Jag upplever det såhär:
Med elborsten borstar jag jämnare i hela munnen. Tidigare med vanlig var jag jämt trött i armen efter halva munnen (borstade alldeles för hårt) vilket resulterade i att andra halvan av munnen inte blev lika rengjord. Min elis säger till var 30 SEK att byta ställe och slutar fungera om jag trycker för hårt.
Tandkrämen löddrar bättre och kommer in och verkar mellan tänderna. Tidigare spottade jag alltid ut en klump..
Tandköttet får en skön massage och du undviker bättre att få fickor i tandköttet. Tandköttet ser fräschare ut - jag inbillar mig att det är pga bättre cirkulation. ;)
Det är lättare att komma åt i hela munnen och JA det känns att det blir renare!!!
Matematiken är ganska enkel... Rekommendationen är att borsta i 2 minuter. Hur många "drag" hinner man göra manuellt jämfört med en el som ex roterar 60 gånger i sekunden?
(Har noll koll på vad min elis presterar, har slängt kartongen, men hoppas du förstår mitt resonemang).
Hej Neiti och alla - jag tackar så mycket för input, jag kanske får ge mig i frågan och traska och köpa en sån där!