• Anonym (pulserar)

Det pulserar i magen!

Ibland kan man se att det pulserar en liten bit nedanför vänstra delen av revbenen, på magen, trycker jag där så känner man det tydligt, det är jättestörande när man ska sova eller när jag bär något nära kroppen.
    Är något fel eller ska det vara så?

• Svar på tråden Det pulserar i magen!
  • emmachristina

Är du gravid? Haha. Var det första jag tänkte på eftersom jag känt så mycket nyligen men det är för att bebisen hickar Glad

• Anonym (pulserar)
    Anonym skrev 2012-01-10 18:24:37 följande:
    Din puls...?
    kanske för gravid är jag då inte väldigt obehagligt då det ömmar ibland och känns som det ska komma utanför kroppen om jag tex bär något tungt mot magen
  • viseversa
    Anonym (pulserar) skrev 2012-01-10 18:27:24 följande:
    kanske för gravid är jag då inte väldigt obehagligt då det ömmar ibland och känns som det ska komma utanför kroppen om jag tex bär något tungt mot magen
    bråck kanske? Min mamma fick den och jag vet inte om det pulserade men hon kunde känna bråcket tydligt. Jag tycker du ska gå till en läkare för stora bråck måste åtgärdas med operation!
  • Anonym

det är den stora kroppspulsådern, så det du känner är din egna puls, börjar det göra ont så uppsök läkare

• Underbar
    Anonym skrev 2012-01-10 18:32:11 följande:
    det är den stora kroppspulsådern, så det du känner är din egna puls, börjar det göra ont så uppsök läkare
    Precis, upplever exakt samma symptom som TS. Ligger jag på rygg så kan jag se magen vibrera till vid varje puls haha.
  • Anonym (pulserar)
    Anonym skrev 2012-01-10 18:32:11 följande:
    ont och ont, det kan ömma om jag har vikt på det.
  • Anonym
    Anonym (pulserar) skrev 2012-01-10 18:35:06 följande:
    ont och ont, det kan ömma om jag har vikt på det.
    om det gör ont när du trycker utan att ha haft tryck emot, ömt kan det ju bli pga tryck, det kan det ju bli varstans på kroppen men utan att ha utsatt den för tryck, det ska ju inte göra ont så att man nästan skriker aj...
Svar på tråden Det pulserar i magen!