• Anonym

låste in hunden på toaletten i 3 timmar

Är anonym pga detta hände på jobb , jobba inom vården hoppas ni överseende med detta !

Jag är pers. assistent åt en kille , idag när vi skulle gå iväg till hans " jobb " som är i 3 timmar så stängde han in sin 2 åriga lilla hund på toaletten med en skål vatten.
    Jag blev chockad. Toaletten är liten , inga fönster eller ngt.

Jag tyckte synd om hunden men det är hans hund , jag sa till han men han brydde sig inte.
    Han sa de var hans hund.

Mena liksom han har grindar , så man kan ha hunde bara i köket tex om man inte vill den ska springa runt i lägenheten.

Vad ska jag göra om de händer igen?

Han är inte jättesjuk han jag är assistent åt , han sköter allt själv , men jag mest här för stöttning och ge han medicin och hitta på saker med han!
    Resten fixa han själv som äta klä duscha m.m

• Svar på tråden låste in hunden på toaletten i 3 timmar
  • Philippa

Finns väl inte så mycket du kan göra än att prata med honom om alternativ till toaletten....

• Anonym
    Philippa skrev 2012-01-10 20:12:04 följande:
    Finns väl inte så mycket du kan göra än att prata med honom om alternativ till toaletten....

För visst är de fel ha hunden inlåst där eller bara jag som tycker de låter dumt??

Ja jag ska prata me han igen om de upprepas , jag jobba inte varje dag , alla reagerar kanske inte som jag , kankse bara jag som ogilla detta , får prata me de andra i personal styrkan kanske med.

• Tow2Mater

De flesta hundar sover mycket, de sitter inte o tittar ut genom fönstret. 3 timmar är ju inte länge om han inte satt o ylade grannarna till vanvett. Manga hundar är helt ok med att sitta i en bur tillfälligt och under nätter.

• Anonym
    Tow2Mater skrev 2012-01-10 20:23:01 följande:
    De flesta hundar sover mycket, de sitter inte o tittar ut genom fönstret. 3 timmar är ju inte länge om han inte satt o ylade grannarna till vanvett. Manga hundar är helt ok med att sitta i en bur tillfälligt och under nätter.
    Ja bur ja men detta är ett trång lite toalett , inga fönster ingeting , han låste in hunden och hunden gnällde , krafsade på dörren.

Han låser in den för den kissa inne / bajsa inne ibland då den ensam , även nätterna då människor här.
    Och den skäller så fort den hör ngn i trapphuset
  • Anonym
    jagärglad skrev 2012-01-10 20:20:41 följande:
    Tänk på att inte bryta mot tystnadsplikten
    Jag inte sagt vem det är , inte skrivit på ngn lapp om tystnadsplikt .
    Men jag använder den & det och inga namn.
    Berättar inte vart jag sitter.

Tyckte synd om hunden , men jag reagera väl för kraftigt då !!!!
  • Psychadelia

Jag tycker att denna TS innehåller för mycket information för att respektera tystnadsplikten, tänk på det TS.
    Vad gäller hunden så tycker jag du ska höra med brukaren varför han gör så, kanske har han en god anledning. (Hunden behöver begränsat utrymme för att få ro exempelvis). Om så inte är fallet så tycker jag att du kan föreslå andra lösningar för honom.

• Anonym (M)

fast en del hundar känner sig tryggare om de bli placerare på ett litet utrymme när ägaren/ägarna är borta så det behöver inte enbart vara dåligt.   

• Jempa80

Tycker absolut inte att du reagerar kraftigt.
    Har själv en valp på 7 månader som jag aldrig skulle stänga in på våran toa, toan är ca 3kvm. Däremot så stänger vi in honom i köket om vi ska iväg, annars så ser det ut som en orkan varit i lgh.

Sen är ju förstås frågan hur hunden mår av det hela, sitta i ett konstant mörker i ett litet uttrymme är det nog ingen som mår bra av, hund som människa.    

Svar på tråden låste in hunden på toaletten i 3 timmar