• MHM

Hur gör jag spjälsängen trång men ändå säker?

Vi har alltid haft en strulpelle som inte sover bra. Jag ska nu försöka få honom att sova bättre om det är trångt och mysigt, vilket jag har misstankar om att det kommer att fungera.

Frågan är då, hur gör jag spjälsängen trång utan att det blir en säkerhetsrisk? Jag har en stor avlång, men smal, kudde, som är omöjlig för honom att få över sig - kan man lägga den på ena sidan eller är det dumt? 

• Svar på tråden Hur gör jag spjälsängen trång men ändå säker?
  • Jenniie

Jag skulle nog ta någon filt eller handduk och bädda under lakanet så att det blir lite bulligt och mysigt. Då finns det ju ingen risk att han får det över sig :)

• Giraff

Hur gammal är han?

Om han inte är så gammal kan du ju prova att linda honom.

• Girlinthecity

Jag säger som JennieR, bädda under lakanet.

• Echidna

Du kan göra en lång o tjock "korv" som ser ut som en cirkel som når runt hela kanten. Lägg den runt kanten så det blir liksom trångt. Det kanske han gillar?

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • MHM

Han är fyra månader. Lindar man honom sover han inte, då får han värmeslag eller något.

Tack för svaren!! Ska prova att bädda under lakanet ikväll

• stor grön drake

testa sy ett babynest, googla så hittar du direkt en massa bra beskrivningar.
    Min son hade liknande bekymmer när han var i ungefär samma ålder, vi ahde en vävd långsjal som jag knöt till vaga åt honom tvärs igenom spjälsängen, funkade ypperligt den tid det behövdes, det gick över ganska snabbt tycker jag så här i efterhand

Vävda långsjalen haar blivit bebis hängmatta

• Rut86

Vi hade från början ett tjock täcke som vi la i sängen och bullade upp runt om med ihoprullade filtar under täcket. Och sen lakan ovanför det. Det blev lite trångt och mysigt.

Svar på tråden Hur gör jag spjälsängen trång men ändå säker?