• Svar på tråden Babyvakt från Biltema - duglig eller skräp?
  • whitetrach86

man ska inte köpa något alls från Feltema...

• Jenniie

Räckvidd på 30-50 meter tycker jag verkligen är för lite. 30 m är inte långt direkt.

• emmachristina
    whitetrach86 skrev 2012-01-10 23:40:07 följande:
    man ska inte köpa något alls från Feltema...
    Jasså du.
  • emmachristina
    Jenniie skrev 2012-01-10 23:40:16 följande:
    Räckvidd på 30-50 meter tycker jag verkligen är för lite. 30 m är inte långt direkt.
    Nja, kanske inte Obestämd Skulle väl säkert fungera hemma men är ju trist om den inte räcker till vid varje tillfälle, så att säga...
  • emmachristina

Ingen med tips på någon riktigt bra för ett bra pris då? Förvånad

• karet

Jag kan rekommendera IKEAs faktiskt, ännu mer nu sedan de har adapter till. Visst, det hörs inte jättetydligt exakt VAD barnet säger om det pratar men direkt barnet är ledset eller rör sig ur sängen eller så, så registrerar den det och jag måste säga att räckvidden är väldigt bra. Jag har haft barnet i ett annat hus och ändå har den funkat.

• Lillys

Jag kan varmt rekommendera den babyvakten jag har.. Den heter Doro.. Har alltid fungerat och jag är jättenöjd med den..

• emmachristina
    karet skrev 2012-01-10 23:51:10 följande:
    Jag kan rekommendera IKEAs faktiskt, ännu mer nu sedan de har adapter till. Visst, det hörs inte jättetydligt exakt VAD barnet säger om det pratar men direkt barnet är ledset eller rör sig ur sängen eller så, så registrerar den det och jag måste säga att räckvidden är väldigt bra. Jag har haft barnet i ett annat hus och ändå har den funkat.
    Min syster hade en från IKEA som gick sönder direkt så hon avrådde mig från den starkt. Hade faktiskt tänkt skaffa en sådan först men. Vi får väl se..

Någon som vet vad denna modell heter? http://www.blocket.se/lulea/Babyvakt_38042174.htm?ca=1_9&w=1 
  • emmachristina
    emmachristina skrev 2012-01-11 00:07:21 följande:
    Menar du denna? www.netonnet.se/art/telefon/babyvakt/babyvakt...

Den såg inte så dum ut faktiskt Glad 
    Ahh, nu såg jag att det inte var den du menade. Men denna jag länkade till verkar inte alls dum! Verkar mer pålitlig än IKEAs och den är inte alls dyr!
  • Lillys

Nej inte den.. Tror det är den här www.barabus.se/produkt103/2_/babyvakt_doro_bm50.html

Den ser inte exakt likadan ut som min. Men jag köpte min 2008 så de har väl ändrat design på den.. Inköpt och använd sen 2008 och håller än.. Det är kvalité :) har enbart fått byta ur de laddningsbara batterierna i den en gång..

• emmachristina

Jag har gjort en beställning nu på netonnet och det blev denna från Topcom för 399 kr med frakten inräknad och allt! Glad 

Lampor aktiveras när barnet ger ljud ifrån sig Nattbelysning Pålitlig mottagning upp till 300 m Indikator för svagt batteri

• bolibompa

Avråder biltemas. Våra slukade batterier och man kunde inte vara utanför huset, då hördes det inget. Har för mig att våran sändare helt slutade fungera.

Svar på tråden Babyvakt från Biltema - duglig eller skräp?