• Anonym

ser eran mens alltid lika ut?

jag har alltid haft regelbunden mens...mellan 26-30 dagar....den här månaden fick jag ljusrosa/bruna flytningar på dag 21...sen dag 24 kom mensen igång på riktigt...blöder hur mycket som helst...mycke klumpar oxå...på dag 4 nu och blöder lika mycket som dag 1...i vanliga fall blöder jag mycket i ca 2-3 dagar sen knappt nånting..hur ser det ut för er?är det normalt att det är annorlunda ibland?

• Svar på tråden ser eran mens alltid lika ut?
  • Philippa

För mig är det som med dig... min gynekolog sa att det var normalt samt att det ofta blir rikligare när man blir äldre....

• Anonym
    Philippa skrev 2012-01-11 08:21:55 följande:
    För mig är det som med dig... min gynekolog sa att det var normalt samt att det ofta blir rikligare när man blir äldre....
    okej...jasså sa hon? ja jag börjar ju undra om det är nå fel...just det här med konstiga flytningar några dagar innan har jag aldrig haft...och sen så här mycke och med klumpar...är som efter förlossingen när man blödde som en gris....hur gammal är du?är 29 ja....
  • Anonym (41 år)

Min mens har varit fantastiskt regelbunden tills för några månader sedan. Då blev de plötsligt oregelbunden, för två månader sedan kom den inte alls och förra månaden kom bara några droppar. Jag är inte gravid, så jag ringde och frågade och fick veta att det inte alls är ovanligt. Jag är antagligen i övergångsåldern.

• Anonym
    Anonym (41 år) skrev 2012-01-11 08:25:56 följande:
    Min mens har varit fantastiskt regelbunden tills för några månader sedan. Då blev de plötsligt oregelbunden, för två månader sedan kom den inte alls och förra månaden kom bara några droppar. Jag är inte gravid, så jag ringde och frågade och fick veta att det inte alls är ovanligt. Jag är antagligen i övergångsåldern.
    ok...ja jag är väl inte i övergångsåldern än va?börjar undra om jag fått ett "tidigt" missfall eller nåt...eftersom det kommer så mycke klumpar....men har inte mensvärk!
  • Anonym

flera som vill dela med sig????

• Anonym (41 år)
    Anonym skrev 2012-01-11 08:27:10 följande:
    ok...ja jag är väl inte i övergångsåldern än va?börjar undra om jag fått ett "tidigt" missfall eller nåt...eftersom det kommer så mycke klumpar....men har inte mensvärk!
    Det kan du mycket väl ha fått. Det är väldigt vanligt.
  • Anonym
    Anonym (41 år) skrev 2012-01-11 08:30:12 följande:
    Det kan du mycket väl ha fått. Det är väldigt vanligt.
    ok men det är som mens fast mer rikligt och med klumpar?
  • Anonym (41 år)
    Anonym skrev 2012-01-11 08:37:49 följande:
    ok men det är som mens fast mer rikligt och med klumpar?
    Ja, ett tidigt missfall kan vara som en riklig mens med klumpar och kan vara i upp till en vecka. Varar det längre ska du söka hjälp.
  • Anonym

puffar lite...

• Ellikapellika

Jag gissar också på ett tidigt missfall.

Min mens, både mängden och antalet dagar, har varit lika. Ända tills jag fick första barnet.
    Efter det så har den ändrat mönster, börjat med röda/bruna flytningar 1-2 dagar innan den riktiga blödningen kommer igång. Jag fick tre barn tätt och mellan dem samt efter tredje så har det sett ut så, men runt 1 år efter har det stabiliserat sig och återgått till det normala igen.
    Klumpar har jag ibland, det är koagulerat blod som kommer ut, men så blöder jag som en stucken gris också så det är inte så konstigt.

• Anonym
    Ellikapellika skrev 2012-01-11 13:38:27 följande:
    Jag gissar också på ett tidigt missfall.

Min mens, både mängden och antalet dagar, har varit lika. Ända tills jag fick första barnet.
    Efter det så har den ändrat mönster, börjat med röda/bruna flytningar 1-2 dagar innan den riktiga blödningen kommer igång. Jag fick tre barn tätt och mellan dem samt efter tredje så har det sett ut så, men runt 1 år efter har det stabiliserat sig och återgått till det normala igen.
    Klumpar har jag ibland, det är koagulerat blod som kommer ut, men så blöder jag som en stucken gris också så det är inte så konstigt.
    ja min mens har sett lika ut sen mitt andra barn föddes för ca 3 år sen..därför man undrar...:-/
  • Anonym

nu har klumparna försvunnit...så nu är det mest ljusrosa som kommer...hoppas det är över snart!

Svar på tråden ser eran mens alltid lika ut?