Till er som har Carena double swing :)
Ska imorgon åka och titta på en begagnad Carena double swing som ska vara i mycket bra skick. Från års modell 2008/2009 nån gång där.
Vår andra son anländer i slutet på mars, så jag är i full gång med att titta efter syskonvagnar.
Hade ju självklart helst velat ha en splitterny, gärna en Bugaboo Donkey (då vi har en Bugaboo bee som jag är fullkomligt förälskad i och älskat sedan dag 1), men vi har lite renoveringsprojekt här hemma, så får tänka ekonomiskt.
Jag undrar till er som har Carena double swing (gärna om ni har en av de äldre årsmodellerna 2008/2009) vad ni tycker om vagnen?
Jag har läst mig till att liggdelen är något liten, hur länge har era bebisar kunnat ligga i dem?
Var en som tipsade om att man kunde "bulla upp" med kudde bak i liggdelen, så de kan sitta i den o köpa till ett sele o spänna fast i liggdelen, så slipper man ha den lille sittandes framåtvänd i sittdelen så tidigt. Någon som kört på den varianten?
Vad har varit bra, mindre bra med vagnen?
Vet ni ifall en liggdel från tex. Brio passar i Carena double swing? Har för mig att jag läste någonstans att de sålde en brio liggdel i samband med en Carena double swing, så de lät som den skulle funka där.
Är det några större skillnader på årsmodellerna från 2008/2009 och 2010/2011?
Ser de likadana ut, eller är de något som "åtgärdats" på de nya modellerna?