• eeeee

Resa i mars/april - VART?

jag och sambon håller på o kikar på resor i slutet av mars/början av april. skulle helst åka till egypten men det har vi avskrivit pga oroligheterna. vill ha det varmt och billigt med all inclusive. har kikat lite på fuerteventura och lanzarote, men när man googlar så får man tusen olika bud om hur vädret är. blåsigt säger vissa, kallt säger andra och den tredje tyckte det va jättevarmt typ. SÅ - vad rekommenderar ni för resmål? maxpris för två pers ca 16.000 med all inclusive. har kollat på kap verde men det är för dyrt..

• Svar på tråden Resa i mars/april - VART?
  • Badfantasten

Kap Verde var vi i April 2011. Underbart väder och hav. Ok mat´, all incl. No stress, ren avkoppling

Vi skulle till Egypten med det blev inställt pga oroligheter

• Badfantasten

Sorry....läst inte sista raderna ang. Kap Verde.....

Thailand kan du annars hitta bra priser på, kolla olika datum. Boka boende på nätet, eller billigast att boka nere på plats... boende längs alla stränder. Men ta inte All incl... billig mat på plats.
    Lycka till o trevlig resa

• eeeee

ja thailand tänker vi åka till om två år när jag slutat skolan, man vill ju gärna åka minst två veckor då och det blir ju lite svårt såhär mitt i skolan.. ja, jag vill ju till kap verde EGENTLIGEN men ekonomin tillåter nog inte riktigt som det verkar.. ser ut som att man hamnar på typ 20 tusen för två om man har tur där.. eller har du nåt bra tips på billigt boende där? :)

• Deiia

Södra delen av Lanzarote är inte så blåsig. Och om ni väljer april så bör det vara ganska varmt men ingen "Medelhavsvärme" och havet är kallt att bada i.

Jag har varit på både Fuerteventura (i dec/jan = soligt, halvvarmt och BLÅSIGT) och Lanzarote (början av mars då var det varmt, halvsoligt i södra delen och regn och kallt på norra delen av ön).

Skulle välja södra Lanzarote av dom alternativen. 

Sedan har jag varit på södra Gran Canaria i början av december. Då var de nästa sommarväder . Om man är ute efter riktigt varmt och soligt så är Kanarieöarna nog bäst på sommar/höst och inte på vinter/vår. 

• requiem

GOA indien. Vas sj där i början av april. Mitt livs bästa resa. Säsongen slutar i mitten av april så att resorna dit brukar vara riktigt billiga. Plus att det är billigare att leva där än vad det är att leva i Thailand. 

• rocky road

Vi åker till Egypten i början av april med Fritidsresor. Varmt, solsäkert och billigt. Om UD avråder från resor dit så får vi tillbaka pengarna eller resa till annan destination.

• Gladskit

Vi avbokade också Egypten 2011 när det var som mest oroligt och UD avrådde, då hamnade vi i Krabi i Thailand istället. I år har vi bokat Egypten igen, 3v i slutet på mars, sen får vi se hur läget blir.
    Men annars om jag hade en budget att hålla mig till så hade jag väntat och tagit en sista minuten. Om det inte är så noga var ni hamnar eller om ni kan tänka er att åka lite längre bort (även om ni bara är borta en vecka) så kanske ni hittar billiga flygstolar till exempelvis Phuket eller Krabi, och hotell är ju enkelt att boka själv.
    Kanarieöarna skulle jag aldrig välja då det oftast inte är varmt nog i vattnet så tidigt som i april. Finns ju inget att titta på under ytan heller på samma sätt som i Egypten.

Svar på tråden Resa i mars/april - VART?