• izzi

Blå trosor

Dottern vill så gärna ha blå trosor, men jagkan inte hitta det någonstans! Eftersom vi tränar att bli av med blöjan känns det som en extra morot att ge henne blå trosor. Har kollat kappahl, lindex, hm men där finns inga. Hittade ett två pack på pop, för 99 kr men då är bara ett par enfärgade blå. Någon som har ett tips?  

• Svar på tråden Blå trosor
  • Leone i Västerås

Du får sy själv
    Min dotter ville också ha blå trosor vilket var omöjligt att hitta. Jag köpte snyggt trikåtyg, kopierade hennes bästa trosor och sydde några par själv. Hur lätt som helst

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Leone i Västerås

Eller köp enfärgade vita och färga dem blå själv.

• izzi
    Leone i Västerås skrev 2012-01-11 13:06:55 följande:
    Du får sy själv
    Min dotter ville också ha blå trosor vilket var omöjligt att hitta. Jag köpte snyggt trikåtyg, kopierade hennes bästa trosor och sydde några par själv. Hur lätt som helst

Ja varför inte. Hur kopierade du? Klippte du sönder dom gamla och lade ut bitarna? Och var köpte du tyg? Var det inte svårt med resåren?
  • SannaB83

Går det inte och köpa blå kalsonger annars?? Underkläder för barn ser väl likadana ut...bara en tanke!!

• izzi
    SannaB83 skrev 2012-01-11 13:28:42 följande:
    Går det inte och köpa blå kalsonger annars?? Underkläder för barn ser väl likadana ut...bara en tanke!!

Jag har kollat, och de är mer formade som en kalsong. Hon har storlek 92/98 så det är ju inte bebisstorlekar längre och då verkar det tyvärr vara jätteuppdelat i kön   
  • mamma till tre busungar
    SannaB83 skrev 2012-01-11 13:28:42 följande:
    Nej, det ser bara konstigt och obekvämt ut. Kalsonger är ju skurna för att det ska sitta en snopp där fram och då blir det liksom som en tygpåse där.
  • Leone i Västerås
    izzi skrev 2012-01-11 13:10:13 följande:
    Ja varför inte. Hur kopierade du? Klippte du sönder dom gamla och lade ut bitarna? Och var köpte du tyg? Var det inte svårt med resåren?
    Ja, jag klippte sönde de gamla och hade som mönster. Köpte tyg från Ohlsons Tyger, fast i deras fysiska butik här i Västerås.
    De har jättemycket fina trikåtyger http://www.ohlssonstyger.se/TriggerShop/Sortiment/Mode/Mjuka_tyger__77.aspx
    Tänk bara på att lägga till lite för sömsmån när du klipper, och att det är smart att tvätta tyget först så man slipper överraskande krympning sedan.
    Resåren i midjan (1,5 cm bred) la jag bara i en kanal, och i bensluten gjorde jag antingen likadant med smal resår, och på något par hade jag smal kantresår som är tänkt till underkläder.
    Det kostade ca 20:-/ par att sy egna trosor till dottern.
  • izzi

Då vet jag vad jag ska göra. Litet kvällsprojekt

och mycket snygga tyger fanns det! 
  • izzi
    Zäta skrev 2012-01-11 15:12:46 följande:
    Min dotter har massa blå trosor. Köpta på Gekås.

Ahh synd att det är så långt dit. Men i vår blir det nog en tur. Hoppas det fortfarande finns kvar då!
  • dalmatiner

Är ju superlätt att färga vita trosor, som tidigare sagts. Helt klart den enklaste lösningen.

• Phillippa

Min dotter har blå Hello Kitty trosor. Jag köpte dem på Ullared men googla på Hello Kitty så kanske du hittar dem! Hon har förresten ljusblå enfärgade också som jag köpte i tre pack på hm. Prickiga rosa och blå tror jag de var. Storlek 86/92.

• izzi

Tack för alla tips! Nu kan jag både sätta mig och sy, färga och kanske köpa ett par rent av

Svar på tråden Blå trosor