• Familjeliv Reporter

Hade du en bra hemmaförlossning? Berätta i Familjelivs reportage

Hej!

Jag ska skriva en text här på Familjeliv om att föda barn hemma och nu söker jag dig som har gjort det och som fick en bra förlossning.

Om du är intresserad av att berätta om att hemmaförlossning i ett reportage, så inboxa mig eller skriva några rader här och berätta lite kort om dig själv.

Tack! :)

• Svar på tråden Hade du en bra hemmaförlossning? Berätta i Familjelivs reportage
  • skånegås

Jag är inte säker om jag vill vara med än, men har fött två barn hemma och två på sjukhus. Hemfödslarna har ju varit vida bättre än de på sjukhus, särskilt den sista...

• alma s

Hej! Jag fick en dotter hemma på badrumsgolvet i söndags natt, helt oplanerat, men också helt komplikationsfritt och lyckat! Jag kan tänka mig att berätta mer om det bara vi har landat lite. Kontakta mig om du är intresserad! Med vänlig hälsning, Malin

• Familjeliv Reporter

Hej!

Chansen finns fortfarande kvar: Finns det någon annan som vill berätta? :)

• Poptart

Hej!

Superbra initiativ!  
    Hemmafödslar måste uppmuntras mer! Läs den här fantastiska berättelsen 
      www.egenbarnmorska.se/node/11

Jag vet vem som har skrivit den, kan höra med henne om hon är intresserad att delta! 

Jag ska själv föda hemma i vår med barnmorskorna på Egen Barnmorska (länken), längtar som en tok!  

• Knabbo

Jag födde sonen helt oplanerat hemma i vardagsrummen på ambulansbåren...Han hade lite bråttom ut haha 
    Jag kan tänka mig att berätta mera om det om det är av intresse :) Fast ni kanske letar efter planerade hemmafödslar?
    Bara att kontakta mig om det skulle vara intressant :)

Mvh

Jenny

• Dang it

Jag födde mellersta sonen oplanerat hemma. Men som någon annan undrade; ni kanske bara söker planerade hemmafödslar?

• Blgebo

Jag födde planerat, oassisterat hemma.
    Var en helt underbar förlossning som gick precis som jag planerat/ville ha den! Fantastisk upplevelse!

• Krake

Jag födde min andre son hemma för tre veckor sedan. Vi hade hjälp av två barnmorskor. Det var en helt underbar förlossning - ren lyx!

• BELLAm2

Jag ställer upp! Planerad förlossning för snart 1,5 år sedan, ingen barnmorska. Berättelsen ligger ute på sidan redan där man kan dela med sig. Väntar 4e barnet nu o hoppas på en repris :)

Svar på tråden Hade du en bra hemmaförlossning? Berätta i Familjelivs reportage