Anonym (vad händer nu?) skrev 2012-01-11 15:15:04 följande:
En bekants partner har idag tagit 30 propavan då partnern förstod att min bekant ska flytta från deras gemensamma bostad. Partnern hotade min bekant till livet om min bekant ringde ambulans, vilket denna gjorde ändå.
Ambulansen har varit där och tagit in partnern och min bekant är livrädd att något hemskt ska hända när partnern kommer hem .
-När kan den intagna (partnern) tänkas komma hem igen? Hur lång tid tar det att magpumpa och bedöma om det finns bestående risk för suicid? Vad är brukligt i sådana här sammanhang?
Jag har varit med om detta några gånger
Första gången var det mi dåvarande man, han tog 94 st av mina starka värktabletter, åkte in med ambulans, blev magpumpad, låg på sjukhus några dagar och fick sen komma till ett ställe i nästan två veckor. Ett ställe där han kunde prata med psykolog, kurator mm om han ville. han gjorde aldrig detta så han var som vanligt när han kom hem
Min ena dotter. Ambulans till sjukhus, hon fick kol, spydde, fick ligga på en avdelning med gamla människor en natt, alltså inte psyk, sen fick jag hem henne. Då fick hon stöd från Mobila teamet. Ett team från öppenvården som åkte hem och pratade med henne lite varje dag. Jag fick dock ingen hjälp o inget stöd alls utan fick klara mej bäst jag ville.
Min andra dotter, ambulans till sjukhus, magpumpning eller kol, vet inte vilket, sen fick hon ligga på övervakning på hjärtintensiven då medicinen hon tagit påverkade hjärtat
Efter två dagar hem, stöd från mobila teamet
Jag känner dock många som bara fått åka hem, utan något stöd alls