Jag är låångt i från en expert men har lite idér som kanske kan vara något?
Lust & OLust, det är ett dilemma. Det finns ingen Quick fix på dessa problem (min erfarenhet iallafall).
Det tar tid, månader till och med år kanske. Kanske går det heller inte att lösa överhuvudtaget.
NU, verkar ni inte riktigt ha körtfast. Men du är nog på väg att göra det totalt.
Orsaken till Olust kan vara många
Ibland är det nog så att man tar på sig för mycket grejer (familj, barn, skola, arbete osv) Man prioriterar alla andra framför sig själv och blir mycket besviken på att man inte hinner med allt (som man Omöjligt skulle kunna göra) detta kan göra att man prioriterar ner sin Lust, efter som man inte har tid.
Kan också vara så att man är missnöjd med sin kropp, man upplever att man är äcklig & oattraktiv. Man blir äcklad av att sin partner tar på en. Detta är en rejäl låsning (enligt mig iallfall). Vilket troligen beror på dålig självkänsla.
Det kan också vara något bakåt liggande som sexuella övergrepp tidigare vilket fortfarande ligger och lurar. Kanske utan att man igentligen reflekterar över det.
Du kanske upplever att han ser dig som "2 ben med hål" något som inte känns så kul.
Du kanske upplever att han vill Jämt vilket omedvetet stressar fram din Olust. Och det får du höra i tid och o tid. "jaha, min kollega får iallafall ha sex" = lite vuxen mobbing. vilket till slut sänker din självkänsla.
För att komma famåt så behöver man (enligt mig iallafall) ta ett rejält samtal med sin partner. Kanske det bästa är att skriva ett brev (brukar bli långa) efter som du ska berätta hur du känner dig (det ska alltså inte vara någon diskution om vad/hur du känner). Där efter ber du din partner att skriva ett brev till dig.
Breven skall inte vara något klago brev (enligt mig iallafall), utan mera hur du känner. Att du älskar, att du känner att du gör allt hemma arbete, att du är trött på att hämta ungarna på fredagar. Att du också vill Sova ut på helgen. Att du uppskattar att han tar hand om disken, och ser till att bilen är körsäker, att du känner dig trygg med han/henne som partner, att du vill ha en Kram när du kommer hem för han/hon är så härlig att krama. Dvs ett givande och ett tagande, kanske förslag på förbättningar som stärker eran relation (Torsdagar = mamma pappa kväll ni spelar sällskaps spel, går på Dans kurs eller något). Din partner skall inte göra allt kanske men ni ska kanske byta lite uppgifter för att få göra något nytt och slippa en del av tristressen som kan uppstå. Du kanske ska tvätta bilen på söndag och han hämta ungarna på fredag.
När ni sedan har läst breven och troligen tröstat varandra (brukar bli mycket känslor som strömmar fram) så tar ni ett samtal. Ett kreativt, titta framåt hitta lösningar på problem som finns..
Hos somliga så verkar det fungera att ha mera Sex, framför allt att släppa på sina (omöjliga) krav man måste lixom inte ha disken klar för att kunna ha sex, man kan diska/städa/damma/Torka golv senare.
Som jag har förstått det så föder lust just lust. Har man inte sex, så minskar också lusten. Har man ofta sex så blir man också mer sugen. En del har då infört Sex schema, typ varanan dag eller till och med oftare oavsett hur mycket/lite lust som bägge parter har.
Det är ju inte DU som har problem det är NI som har problem. Bägge måste vara berädda att jobba på detta. Annar är det nog Omöjligt.
Funkar inget och man provat allt, testa då Rådgivning hos Sexolog eller kanske Familje rådgivning.
Viktigaste är nog iallfall att bägge är med på banan och att bägge vill lösa detta probelm. Man måste också vara medveten om att detta kommer att ta tid. En vecka räcker inte.