Leker era 4-5 åringar med barbi?
Ja som rubriken lyder undrar jag, leker era 4-5 åringar med barbi?
Jag var som barn en docktjej. lekte med vanliga dockor och lekte väldigt mycket med barbi och även dockskåp!
Vår äldsta flicka 4 år, i år 5 år har aldrig vart någon typisk tjej-tjej som velat leka med tjejsaker, hon tycker om bilgarage, önskar sig bandyklubba, skateboard osv. Hon leker med lego, plastdjur, nu väldigt mycket med pippifigurerna, hästen (barbis häst och bil) men inte dockorna. Hon tyckte det var kul att köra dockvagnen när hon fick den men inte leka med dockorna. Detta blir lite märkligt för mig när jag varit sådan docktjej själv, vet inte om ni förstår mig, själva känslan, nästan lite besvikelse, jag respekterar min/mina dotter/döttrar och de
gör precis som de vill.
Idag hade jag ställt upp barbisakerna för att se hur hon reagerade när hon kom hem, lillasyster sprang in och ropade glatt barbi barbi!!!! Storasyster/ 4-åringen -vi ska inte leka med barbi, hämta pippifigurerna
Lillasyster var jätte glad när hon fick docka och dockvagn och hon skulle nog gärna leka med dockor, med då det är väldigt tätt mellan dem leker de alltid tillsammans och det är storasyster som styr.