• ph8205

Hur mycket lakan till spjälsängen har ni?

Har idag ängnat mig åt att sy iordning lakan till spjälsängen som jag klippt till av gamla lakan som inte passar till någon av våra sängar och mitt i allt kom tanken undrar om Kronprinssesan Viktoria tänker likadant för att spara lite pengar... haha bara en tanke som kom..

Undrar dock hur mycket/många lakan ni har till er spjälsäng?
    Har i dagsläget 10st men undrar om jag ska fixa fler på en gång?

• Svar på tråden Hur mycket lakan till spjälsängen har ni?
  • hondär

Jag tror jag har 3 st.... Har tvättmaskin och oftast tvättar jag samma dag jag byter i sängen. Någon gång har jag vikt ett vanligt dubbelt och haft i sängen... Detta har hänt när jag inte hittat nåt av de små mitt i kaoset i skåpet. Jag tror inte du behöver mer än tio! Sy några till vagnen oxå!

☆Milia 091228.  ☆Melina 111020.
  • HASP

OJ! Jag har typ 3 uppsättningar, räcker gott och väl :)

• Luulu

Menar du underlakan så tror jag bara att vi äger 3-4 st och vi har klarat oss bra på dom! :p

• Trident5678

Vi har tre uppsättningar med underlakan, påslakan och örngott.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Coyote

Vi har nog bara ett, men jag brukar köra på ett dubbelvikt vanligt lakan, det passar precis, när sonens lakan ligger i tvätten.

• Mumin80

Vi har kanske 3-4 uppsättningar med lakan, påslakan, örngott och madrasskydd. Samt ett par-tre täcken och 3 kuddar. Men å andra sidan så tror jag att vi har lite extra just nu, eftersom vi har haft extra uppsättningar på sommarstugan som vi har hemma nu på vintern. Dessutom så tror jag att jag köpte nåt extra lakan och nåt madrasskydd för att vi ska ha en till liten snart. Iofs kanske stora tjejen får en juniorsäng då (2 år), men hittills har hon sovit i spjälsängen eftersom vi kunnat ta bort ena långsidan. Vi köper sånt på ikea, det är så pass billigt att det är knappt värt att sy själv

• thegoddess

Vi har 3 men vi har tvättmaskin så skulle klarat mig med 2

• KattenKorven

Har också tre. Räckte fint, trots att dottern spydde sig fram till ettårsdagen.

• ph8205
    hondär skrev 2012-01-11 18:23:01 följande:
    Jag tror jag har 3 st.... Har tvättmaskin och oftast tvättar jag samma dag jag byter i sängen. Någon gång har jag vikt ett vanligt dubbelt och haft i sängen... Detta har hänt när jag inte hittat nåt av de små mitt i kaoset i skåpet. Jag tror inte du behöver mer än tio! Sy några till vagnen oxå!
    Ah ok! Ja då behöver jag inte fundera på om vi behöver fler iallafall! Glad
    Vet inte om vi ska ha lakan i vagnen, vi har köpt en sittvagn med mjuklift till för att underlätta då vi bor på 2:a våningen utan hiss! Ska man ha lakan i mjukliften? Finns ingenstans att stoppa in lakanet under? (om du förstå hur jag menar..
    Mumin80 skrev 2012-01-11 18:44:51 följande:
    Vi har kanske 3-4 uppsättningar med lakan, påslakan, örngott och madrasskydd. Samt ett par-tre täcken och 3 kuddar. Men å andra sidan så tror jag att vi har lite extra just nu, eftersom vi har haft extra uppsättningar på sommarstugan som vi har hemma nu på vintern. Dessutom så tror jag att jag köpte nåt extra lakan och nåt madrasskydd för att vi ska ha en till liten snart. Iofs kanske stora tjejen får en juniorsäng då (2 år), men hittills har hon sovit i spjälsängen eftersom vi kunnat ta bort ena långsidan. Vi köper sånt på ikea, det är så pass billigt att det är knappt värt att sy själv
    Ja då låter det som vi har nog vi oxå! Har köpt 2 täcken och 2 kuddar i olika storlekar och har 3 uppsättningar påslakan/örngottset till dom var så då borde det ju oxå räcka... allt inhandlat på Gekås! (utom lakan då)  4 madrasskydd ha vi oxå så då klara vi oss nog!

Tack för svar allihopa! Glad
  • hondär

Min lilla bebis sover i sin mjuklift, och ifall hon skulle spy el bajsa i den har jag lakan i, eller den är lite hård tycker jag så jag har ett litet dubbelvikt täcke i botten med ett kisslakan på och lakan över de. En del mjukliftR gör nog inte tvätta och det är enklare att tvätta ett lakan :) självklart får man ha nått skydd under så det inte läker genom ändå. Sen kan du prova dig fram, kanske behöver du 15 lakan och jag tre, alla är olika! Har du bara klippt ich fållat lakanen?

☆Milia 091228.  ☆Melina 111020.
  • Mammatillmångamenfrutillen

Vi har 3 uppsättningar (lakan,örngott,påslakan).
    Eftersom vi har egen tvättstuga så klarar vi oss mer än väl men om man har gemensam tvättstuga så kan det ju ibland vara svårt att få tvätt tid då kan det ju vara bra men någon extra uppsättning. Speciellt om man har barn som kanske kräks eller är storbajsare ;)

Svar på tråden Hur mycket lakan till spjälsängen har ni?