hondär skrev 2012-01-11 18:23:01 följande:
Jag tror jag har 3 st.... Har tvättmaskin och oftast tvättar jag samma dag jag byter i sängen. Någon gång har jag vikt ett vanligt dubbelt och haft i sängen... Detta har hänt när jag inte hittat nåt av de små mitt i kaoset i skåpet. Jag tror inte du behöver mer än tio! Sy några till vagnen oxå!
Ah ok! Ja då behöver jag inte fundera på om vi behöver fler iallafall!
Vet inte om vi ska ha lakan i vagnen, vi har köpt en sittvagn med mjuklift till för att underlätta då vi bor på 2:a våningen utan hiss! Ska man ha lakan i mjukliften? Finns ingenstans att stoppa in lakanet under? (om du förstå hur jag menar..
Mumin80 skrev 2012-01-11 18:44:51 följande:
Vi har kanske 3-4 uppsättningar med lakan, påslakan, örngott och madrasskydd. Samt ett par-tre täcken och 3 kuddar. Men å andra sidan så tror jag att vi har lite extra just nu, eftersom vi har haft extra uppsättningar på sommarstugan som vi har hemma nu på vintern. Dessutom så tror jag att jag köpte nåt extra lakan och nåt madrasskydd för att vi ska ha en till liten snart. Iofs kanske stora tjejen får en juniorsäng då (2 år), men hittills har hon sovit i spjälsängen eftersom vi kunnat ta bort ena långsidan. Vi köper sånt på ikea, det är så pass billigt att det är knappt värt att sy själv

Ja då låter det som vi har nog vi oxå! Har köpt 2 täcken och 2 kuddar i olika storlekar och har 3 uppsättningar påslakan/örngottset till dom var så då borde det ju oxå räcka... allt inhandlat på Gekås! (utom lakan då) 4 madrasskydd ha vi oxå så då klara vi oss nog!
Tack för svar allihopa!