Motionscykel...?
Någon som använder motioncykel hemma. Ngn med tips på en bra?
Någon som använder motioncykel hemma. Ngn med tips på en bra?
Puffar på denna obesvarade tråd eftersom jag också gärna vill ha tips på bra motionscyklar!
Jag fick min motionscykel i julklapp. Köpt på Obs för 995:-
Den är superbra, mäter puls, kaloriförbrukning, tid & sträcka. Jag rekomenderar den varmt. Just nu säljer dem den för 795:- så passa på!!!!!
Akta er med motionscyklar, det är ganska lätt att få vestibulit (brinnande vulva). Jag byter min mot en crosstrainer nu.
MsTake, är cykeln från OBS lättcyklad??? jag har en motionscykel, men den är så förbaskat trög!!! Mer styrketräning än konditionsträning...grrr haha
Jag har en Casall från Stadium. Köpes i julas för 1300 kr. Superliten, lätt och bra motståndsnivåer.
Glömde tillägga att den mäter distans, fart, kaloriförbrukning och sånt på "datorn".
Blomstrande, cykeln är jätte lättcyklad. För du kan ställa in den i 8 olika motstånd. Så det är bara att välja, lätt eller tungt motstånd.
Har precis köpt en på Ica Maxi förra veckan! Då kostade den 799 (tror jag... kan har varit 899.. ej säker) om man hade ica-kort. Märket var skip sport. Den mäter hasighet, distans, tid och kaloriförbrukning. Inget avancerat. Har inte cyklat så mycket än med det lilla jag hunnit med har den funkat bra. Stabil och lätt att ställa in motståndet. Nackdelen är att sadeln är för bred tycker jag och obekväm (men det är väl alla cykelsadlar!)
Innan kollade jag på Överskottsbolaget också för de hade också billiga cyklar men jag tyckte inte de kändes lika stabila.
Har precis köpt en på Ica Maxi förra veckan! Då kostade den 799 (tror jag... kan har varit 899.. ej säker) om man hade ica-kort. Märket var skip sport. Den mäter hasighet, distans, tid och kaloriförbrukning. Inget avancerat. Har inte cyklat så mycket än med det lilla jag hunnit med har den funkat bra. Stabil och lätt att ställa in motståndet. Nackdelen är att sadeln är för bred tycker jag och obekväm (men det är väl alla cykelsadlar!)
Innan kollade jag på Överskottsbolaget också för de hade också billiga cyklar men jag tyckte inte de kändes lika stabila.
Tack Ms Take! Jag kanske åker dit och köper en i helgen.
Ville bara skriva att jag cyklar numera 1mil på 20min!!!! *Stolt*
Har ingen cykel, men jobbar i sportäffer så jag säljer en och annan.
Skulle rekomendera att inte köpa den billigaste eftersom de lite dyrare har en jämnare gång så att det inte blir så ryckigt...
sen är det ett plus om det finns förinställda program med intervaller och sånt, blir lite roligare så :)
Solace, det är precis det jag har funderat på! I stället för att köpa en cykel utan program som man kanske inte cyklar på så är det kanske bättre att köpa en dyrare cykel med program som man faktiskt använder.
Jag har kollar runt i min stad nu och kommer att HYRA en rätt dyr motionscykel med olika program, i 2 månader. Då ser jag om jag verkligen använder den. Sedan kan man köpa loss cykeln om man vill.
Finns det någon cykel eller märke som du kan rekommendera? Gärna i olika prisklasser. Finns det någon cykel som man ska akta sig för?
Vi har bara casall-cyklar, så det är bara de jag kan nått om...
men det finns en för 999 kr (160 heter den) som jag aldrig skulle köpa själv om man säger så. nästa steg 1799 kr (260) är en bra cykel med jämn gång och olika program, den är rätt populär.
sen när man kommer över 2000 kr så finns det pulsmätare och sånt där inbyggt, vilket känns lite överdrivet för endel, men det beror ju helt på vilka krav man har på det.
en idé är att gå till en sportaffär och prova, det finns ofta cyklar uppställda. och prata med kunnig personal. eftersom man inte jobbar mot provision så får du förhoppningsvis bra råd utan att de försöker sälja på dig det dyraste.
Lycka till :)