• telgebo

Eran första mens efter förlossningen

Hur var eran mens efter er förlossning?

Min var så extremt riklig och det höll på så länge. När man trodde att den var slut så kom den igen. Blödde igenom kläder trots super plus tampong och natt binda.

Nu undrar jag om den alltid kommer vara såhär jobbig och riklig.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Svar på tråden Eran första mens efter förlossningen
  • JQs

Första mensen brukar ofta vara riklig, min var också det men var normal igen redan gången efter...

• telgebo

Blir mensen regelbunden nu? Ammar inte längre.

• Pillowcase

min första mens efter förlossningen var också riklig, o höll väl i sig i en vecka, brukar annars vara i 4 dagar. Och jag minns att jag hade extrema menssmärtor, tyckte själv att det påminde om värkarna från förlossningen, haha. Men nästa mens var som vanligt

• JQs

Om mensen blir regelbunden eller inte är det ju bara tiden som kan utvisa, det lär ju vara extremt individuellt... Min mens blev regelbunden direkt, ammade aldrig och fick första mensen sex veckor efter förlossningen... Mensen var ju inte jämn som innan graviditeten men absolut regelbunden...

• telgebo

Får se hur det blir då. Väntar nästa mens nästa vecka om den nu är regelbunden, innan graviditeten så hade jag mens var 29:de dag. Var aldrig försenad förutom då när jag var gravid

• skånegås

Min mens har förändrats efter varje barn. har 4... Är nu precis inne på min andra mens efter sista förlossningen (29 mars). JAg brukar ha mensintervall på 29-31 dagar, den här kom nästan 3 veckor för sent... min första mens efter var ganska sparsam och smärtsam. hade ont ett par veckor innan den kom. Den här kom igång snabbt och är väldigt riklig och gör inte alls ont... Hoppas den tar slut snart. Sedan igår kväll vid 18-tiden har jag blött igenom 3 plus tamonger, en proppfull binda och ca 50-60 ml i menskopp... Kanske inte konstigt om man är lite matt och svettig...

• Fridaa87

Med första barnet var det helt som vanligt och regelbunden på en gång... efter andra barnet kom det efter 1 år och första mensen var normal, andra blödde jag väldigt mycket, kände hur det sipprade och tredje mensen kom 4 dagar tidigare än beräknat och var normal och en vecka efter fick jag rosa flytningar och sen ingen mer mens för blev gravid då... men slutade tyvärr i missfall i v8+3.. antagligen nidis då ägget fäste då..
    Mensen kom 5 veckor efter mf och har varit normal och regelbunden fast den håller på 8dagar nu och sen går det 23 dagar till nästa mens istället för att mensen håller på 6 dagar och det går 21 till nästa mens.. så har 2-3 dagar längre cykel nu..

Svar på tråden Eran första mens efter förlossningen