Timbuktu drog rasistkortet!
HYCKLERI!
Timbuktu känner sig "kränkt" och utsatt for rasism över en seriestrip som publicerades i Metro häromdagen. Stripen visar en kannibal som knäböjer sig framfor en hövding och frågar om han kan få dotterns hand. I likhet med "rasistiska" Tintin i Kongo som inte ansågs rasistisk av Belgisk domstol och nyligen kinapuffar som tar och förändrar sitt varumärke så att asiater inte ska känna sig "kränkta" så börjar Sveriges politiska korrekthet spåra ur till oigenkännlighet. Lars Vilks har skapat ramaskri bland muslimer for sina skildringar av humoristiska rondellhundarna. Vad anses vara humor och vad anses vara rasism?
Metro lägger sig platt till Timbuktus anklagagelser om rasism och ber denne om ursäkt for seriestrippen?!? Varför undrar jag?...Vad var det som var rasistiskt med den som jag inte uppfattade? Ska det bara kunna drivas med ”vita” människor då dessa ”inte” kan utsättas för rasism?
www.dagensmedia.se/nyheter/print/article3382871.ece
Jag har aldrig ansett Timbuktu vara både humor och intelligensbefriad så som nu och jag har funnit många av hans texter roande och humoristiska. Men jag anser nu att han är en stor hycklare då jag kan garantera att många saker han själv utnyttjar sin yttrandefrihet till både kränker och förnedrar både grupper och andra människor. Han skulle säkerligen se detta som hans rättighet att utnyttja sin yttrandefrihet och speciellt då som artist. Så det är fortsatt vara okej att driva med allt och alla bara det inte inblandar mörkhyade personer?
Ska vi begränsa vår yttrandefrihet i Sverige för att inte folk ska känna sig kränkta? Ska Sverige bli såpass politiskt korrekt att vi forbjuder allt som kan tänkas kränka andra människor eller väcka anstött. Var drar vi gränsen vad som är humor och vad som anses kränkande till såpass grad att vi i Sverige ska bli totalt humorbefriade?