Jag hatar min svärmor.
Är väldigt dålig på att starta detta men gör så gott jag kan för att jag behöver stöd, tips och all råd som man kan komma med när det gäller ens svärmor som man avskyr.. Ni får även ursäkta mina felstavningar och dålig svenska. :)
Jag och min PV är redo för barn! MEN, det enda som hindrar allt detta (enligt mig) är min PVs mamma, som behandlar mig som min PV's ex, alltså en som tror att jag stjäl pengar, utnyttjar honom på alla vis, ljuger och knullar runt. Vilket är INTE sant! Jag älskar min pojkvän mer än vad den kärringen tror.
Jag och min kille har vart ihop rätt länge och träffat hans och mina föräldrar då och då, vart aldrig några problem med att träffa dom fram tills min graviditet.
Mars 2011 bestämmer jag och min PV att jag ska flytta till honom i Jönköping.
Maj, 2011 (då allt startade oxå), då jag först fick reda på att jag var gravid. När min PV gick över till sina föräldrar och berättade detta så blev hans far jätteglad, men hans mor, nä, hon ska komma över till mig och skälla ut MIG (?!?) och säga att jag utnyttjar min PV för pengar och massa annat skit, och säga att jag inte är gravid. Jag igonerade henne fullständigt, men varje dag så släpar hon med sig sina väninnor, släktningar och annat folks som inte har med detta och göra allt för att få mig lämna honom, efter all kräkning jag fått från henne så brast det tills slut. Jag gav upp och bad henne fara och flyga dit hon hör hemma. Jag orkade inte längre, min PV försökte få henne sköta sitt medan han o jag skötte vårt liv på våra sätt.
Juni precis innan midsommardagen, även dagen innan min födelsedag, så bjuder hon in mig och min PV till dom för att återförenas samt fira midsommar, visst tänkte jag, ge henne en chans att förlåta, men ena ledde till det andra, jag och min PV gick undan och började tjafsa och sura på varandra, för att jag ville gå hem för att det var för mycket folk och jag hörde ingenting (är gravt hörselskadad) och från ingenstans dyker kärringfanskapet upp bakom oss och säger vad HON tycker, Jag säger snällt till henne att hon inte har med detta och göra, då står hon och gapar om att jag ska vara hemma och ta hand om min pojkvän, städa, laga mat och tvätta. Vara Askungen med andra ord. Sen brast det igen, jag flippade ut och hotade henne med en smäll på käften om hon inte håller matluckan stängd. Dagarna efter har hon kommit hem till oss, jag har låst in mig i sovrummet varenda gång för att jag vill slippa henne. Nu slutar hon komma över till oss, men varje dag fruktar jag att hon dyker upp igen. Sen dess har gjort allt för att slippa prata med min sambo om barn, undvikit det hela. Tills slut lyssnade jag på honom och känner att båda vill försöka igen.
----
Vad jag försöker komma fram till är:
Jag vill självklart inte tvinga honom att välja mellan mig och hans mamma, men jag vill att hon ska lämna mig och barnet ifred, dels för att jag inte vill att mina barn ska leva med att deras farmor hatar mig och snackar skit om mig. Har sagt att dom gärna får gå över till henne men bara om min PV följer med och håller dom borta från hennes skitsnack. Samma sak med dop - Hon ska sitta i sitt egna lilla hörn och hålla käften. Vill inte höra hennes röst. Hon bor 2 minuter från oss, dvs, 4 dörrar från oss och jag vill absolut inte flytta härifrån, jag älskar lägenheten. Jag fruktar för att hon ska komma över så som hon gjorde förr och att jag ska bli stressad igen. Jag klarar inte stress och press så bra som jag hade velat.
Mina frågor:
Vad kan JAG göra för att slippa ha henne hos oss, ifall hon skulle bli påstridig igen? Ska jag mot min vilja flytta till en annan lägenhet bara för att slippa ha henne rännande i vår lägenhet och samt bestämma hur vi ska uppfostra våra barn? Vad kan jag göra för att hålla mig lugn i hennes närhet? Är det värt att ännu en gång att förlåta henne trots allt hon har gjort? Är det fel och låta mitt barn springa över till henne om jag VET att hon kommer fylla på mitt barn fullt med skitsnack om mig? Vill inte att mitt barn ska leva med det. Tack :) TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 04:59
=)