• Shorona

Har du eller någon du känner sålt lägenhet/hus via Blocket utan mäklare?

Vet ni någon som har gjort det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du eller någon du känner sålt lägenhet/hus via Blocket utan mäklare?
  • Lapplandspärlan

Här där jag bör säljer ingen via mäklare, husen läggs ut på blocket eller så sprids det mun till mun.

• Shorona
    Lapplandspärlan skrev 2012-01-12 09:52:27 följande:
    Här där jag bör säljer ingen via mäklare, husen läggs ut på blocket eller så sprids det mun till mun.

Vart bor du?
  • Butterscotch

Nej, verkligen inte. Det är för stora pengar det handlar om för att man ska försöka sig på det själv, tror jag. Jag skulle aldrig göra det, möjligtvis om det var ett litet billigt fritidshus jag skulle sälja.

• Lapplandspärlan
    Shorona skrev 2012-01-12 09:54:25 följande:
    Vart bor du?

En litet samhälle utanför Luleå. Här ligger husen i regel runt 500-700 tusen.
  • Apelsin

Sålde min lägenhet på blocket. Gick alldeles utmärkt och över förväntan.

• Rhoda Horswunce

Ja, en gång. Kommer nog inte göra det igen, då det var väldigt många oseriösa människor som ringde/kom och tittade. Men vi fick det sålt till slut i alla fall, till ett högre pris än vad likvärdiga lägenheter i området gått för, så ganska nöjd är jag nog ändå.

• kallabalik

Ja flera stycken!

Min fd granne sålde sin och det gick bättre än grannen ovanpå som hade en exakt likadan - båda i likvärdigt skick.

Han som sålde via blocket  fick 15 tusen mer + att han sparade 30 tusen i arvode till mäklare.

Finns all hjälp du behöver på nätet inkl blanketter.

Är det en br du ska köpa ta kontakt med föreningen själv för att kolla föreningens ekonomi.

Satt till för några månader sedan i styrelsen och såg att många sålde sina lägenheter via blocket och vill nog påstå  att de fick minst ut det samma som med mäklare.

Bor i en mellanstor kommun nära större stad i SKåne.  

• Söndermarken

Jag svarade ja.
    Har inte själv sålt eller köpt något via locket men har vänner som gjort. Skulle själv inte göra det.

Har däremot både sålt och köpt privat i nära relationer, hade dock aldrig gjort det om jag inte hade bra mäklare att rådfråga samt goda bankkontakter.

www.hallegårde.se
  • Jullesmamma

Lite OT men man kan ju hitta köpare utan mäklare och sen ta hjälp av mäklare med pappersbiten!

• Nemi76

Inget svar på TS kanske men har nyligen köpt en bostadsrätt som annonserades på Blocket.

• annca

Inte blocket, tror inte ens det fanns då, men radannons i tidningen.
    Det var så vi köpte vår bostadsrätt -98...
    Däremot sålde vi den via mäklare ett par år senare och fick nästan 10 gånger så mycket för den som vi gett själva.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • La Lola

Ja jag har sålt 2 st bostadsrätter på det sättet.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Khaleesi

Ja. Jag hjälpte en kollega att lägga upp annonsen för deras hus på Blocket. Men han är den enda jag kommer på.

• Aoife

Nej vi har alltid sålt och köpt via mäklare.

• Phillippa

Ja, jag sålde mitt lilla hus där för tre år sedan. Det gick kanon men det var nog bara för att det var så bra köpare som liksom vi hade noll koll men var ärliga.

• Emma 02

Ja vi har sålt vår lägenhet via blocket.

Här där vi bort är inte lägenheterna så dyra, det rörde sig om ca 70.000 kr så inga stora summor. Lägenheterna här säljs i princip alltid privat.
    Men husen gå oftast via mäklare, har nog alsrialdrigg sett någon utan faktiskt. 

Svar på tråden Har du eller någon du känner sålt lägenhet/hus via Blocket utan mäklare?