Blackeberg?
Hej!
Har blivit erbjuden visning i Blackeberg, nybyggt vid vattnet. Men... Man har ju inte hört det bästa om stället, hur är det där och framförallt hur är barnomsorgen och livet med barn där.
Någon som vet? Tacksam för svar!
Hej!
Har blivit erbjuden visning i Blackeberg, nybyggt vid vattnet. Men... Man har ju inte hört det bästa om stället, hur är det där och framförallt hur är barnomsorgen och livet med barn där.
Någon som vet? Tacksam för svar!
Både själv i Blackeberg ett tag. Har märkt att det är många fördomar kring området som egentligen är väldigt lugnt. Bor mest pensionärer och man ser många barn. Helt ok område alltså. Jag kom hem sent många gånger och jag såg inget skumt.
Bodde* ska det stå ju! :)
jag bor själv i bromma men skulle aldrig tänka mig blackan, där bor stadsdelens "drägg" tänker jag, mycket är säkert fördomar :-O men det är ändå omgivningens syn har jag fått för mig...
när man läser lokaltidningen så verkar förvisso det mesta hända kring t-banestationer i allmänhet, men i övrigt så tycker jag att blackan har rätt hög representation av trista saker i lokalblaskan.
Ja jag har iofs hört att vissa trivs bra men fördomarna hänger ju med... Helst skulle jag gärna få en lägenhet i Annedal men därifrån har jag inte fått nåt svar och tiden går snart ut...
Tack för svar!
Jag bor i Blackeberg och trivs super! Nära natur och fina badplatser runt knuten - och MYCKET lugnare och trevligare än vad ryktet säger.
Tycker att det är riktig ghetto känsla i Blackeberg, bråkiga snorungar som härjar, mycket kamphundar mm.
Skulle INTE bo där, definitivt inte med barn.
Tycker det verkar helt okej att bo där. Bor själv i hässelby och det är både pensionärer, småbarnsfamiljer och riktigt drägg här - som i de flesta förorter till sthlm. Men mycket grönområden, nära till vatten, mycket lekparker osv, vilket uppväger enormt!
Tror vi fått erbjudande om samma lägenheter;) Verkar som folk är delade. Jag bor i Kallhäll i dagsläget och hade hört MASSA grejjer om Jakobsberg - men jag trivs och tycker inte alls att det är så stökigt. Är ju inte ute och ränner på nätterna och när jag hade den perioden så visst var det stökigt vid stationen men några meter därifrån var det lugnt!
Blackeberg är hur bra som helst. Bott där ett tag och det är alltid lugnt.
I och med att man ombildat en hel del till bostadsrätter har mycket skit försvunnit. Finns ett gäng som hänger en hel del på lokalpuben, som på alla andra ställen, men dem är hur trevliga som helst. Nära till Vällingby centrum där du hittar det mesta, 25min med t-bana till centralen, tillräckligt långt ifrån Hässelby gård för att slippa den skiten och 5 minuters promenad till Grimsta naturreservat och mälaren.
I och med att man ombildat en hel del till bostadsrätter har mycket skit försvunnit. Finns ett gäng som hänger en hel del på lokalpuben, som på alla andra ställen, men dem är hur trevliga som helst. Nära till Vällingby centrum där du hittar det mesta, 25min med t-bana till centralen, tillräckligt långt ifrån Hässelby gård för att slippa den skiten och 5 minuters promenad till Grimsta naturreservat och mälaren.