Vilket shoppingcentrum gillar du bäst (StorStockholm)?
Vilket centrum/galleria åker ni helst till och vad gillar du just med det?
Vilket centrum/galleria åker ni helst till och vad gillar du just med det?
Tycker alla är hemska
Kista. Gillar utbudet av både mat och butiker och gillar stämningen och att det är så mångkulturellt. Bra öppettider med.
Beror på VAD som skall handlas, vi bor närmast Vällingby så dit åker vi nog oftast. Men jag gillar även Stinsen (lagom mycket folk..) samt Sollentuna Centrum. Kista är bra men hysteriskt mycket folk överallt.
Jag gillar verkligen Kista, julhandlade där den 22december. Förväntade mig det värsta men de har väldigt luftiga lokaler och myyycket plats, märktes inte att det var nära jul. Mycket nöjd med utbytet av affärer också =)
Haninge ... eftersom det ligger närmast
Kista, Farsta och Täby går fetbort. Helt omöjligt att veta vart man ska gå och hur man kommer tillbaka
Annat - Stinsen. Lugnt tempo.
Kista galleria älskar jag. Trivs så bra där. Enda dåliga är att Food Courten kan vara lite väl smutsig ibland... Solna centrum är bra utbudsmässigt men jag går alltid vilse där... Täby centrum är också bra utbudsmässigt men så himla utspritt/splittrat på något vis. Annars tycker jag att de flesta gallerior i Stockholm är helt okej faktiskt.
Nacka eftersom det är närmast. Ibland Sickla, men det är så himla utspritt och jag vill inte behöva gå utomhus när jag byter affär.
Nacka forum
Tycker nog att Nacka Forum är bäst. Luftigt och stort med många butiker. Det enda jag saknar är fler bra restauranger!
Bor i Göteborg nu men saknar alla köpcentrum från Storstockholm. Suck, här finns knappt några överhuvudtaget och de som finns är trånga och relativt dåliga. :(
Stinsen
Nacka o blocks är nyast o finaste enligt mig ! Men kista vinner det har bäst mat, bio samt extremt generösa öppetider ! Fast utbudet av butiker är ju i stort sett samma överallt...
Väljer bort Kista för att det kostar att parkera medans Stinsen o Sollentuna är gratis och dessutom stora o rymmliga att röra sig i med barnvagnen!!
Svårt, tycker de flesta är bra. Bra för mig = stort utbud av affärer. Tycker dock inte om att man måste gå utomhus i Farsta C. Bromma Blocks känns som att de inte har så mycket affärer, fastän det är så stort. Kanske är jag som inte lärt mig hitta där än?
Vi har närmast till Sickla och Nacka så det brukar ju bli någon av dem, jag gillar båda. Om jag vet att jag ska ha något specifikt i någon av de vanliga kedjebutikerna går jag till Globen, det är bara 10 minuter att gå hemifrån och väldigt lite folk där, men det är ju inget kul ställe att bara gå och strosa i.