• broglo

Härjedalskök, erfarenheter?

Hej!

Jag och min man har flyttat in i ett dödsbo och behöver bland annat göra något åt köket. Det är stommar från 1960 som jag egentligen gillar och gärna behåller och vi har inte heller pengarna att riva dessa och fixa helt nytt kök. Då återstår "ytjustering" (lackera om luckorna, byta bänskskiva, etc) eller den "mellantingsvariant" som jag upplever att Härjedalskök erbjuder. Vi har bokat in ett hembesök med deras säljare för att få ett kostnadsförlsag. Dock hittade jag en diskussionstråd på nätet där flera missnöjda kunder hade uttalat sig och det har gjort mig tveksam.

Alltså, ge mig alla era erfarenheter! Häll de vad de lovat avseende leverans, montering, pris? Har de bemött eventuella klagomål? Ångrar ni er eller är ni nöjda? 

• Svar på tråden Härjedalskök, erfarenheter?
  • Morcheeba

Har använt Härjedalskök i vårt kök, tyckte det var toppen. Det är ju inte billigt direkt, men för mig som inte ens kan borra ett hål i väggen var det underbart. De kom hem med prover så man fick välja hemma, dvs man kunde hålla upp luckor och handtag mot de redan befintliga och se vad som funkar i det ljus/rum man har. Allt blir installerat plus att det ingår garanti på både arbete och material. 

Har för mig att det kostade 35 000 efter ROT, mellanstort kök, då behövde vi även nya utdragbara lådor och hyllplan. Mycket pengar, visst, men om man ska göra om hela köket med nya stommar kostar det ju minst fyra gånger så mycket. 

• broglo

Tack för snabbt svar! Kul att höra att du är så positiv.

Hoppas på att få höra fler erfarenheter!

• hundhår

Hej! Satt själv och kollade på Rejta på ett annat företag så jag slog upp Härjedalskök också och beroende på vilken firma du menar så hade de ju inte toppenbetyg direkt. Kolla på rejta.se. Mvh Ulrika

• broglo

Tack för tipset! Kollade och blev än mer förvirad... Dock bor jag i Göteborg så min region hade ingen recension. 

• Ebo

Vi blev totallurade på kampanjlockbetet. Nya dörrar till vårt kök skulle kostat 54000 kr sade säljaren men efter kampanjen skull det kosta ca 34000 kr. Tyvärr beställde vi innan vi kollade med en absolut likvärdig leverantör. Den andra leverantören beräknade att skulle då kosta 27000 kr utan kampanj.
    Härjedalskök svarar inte på mail eller på de klagomål man framför. De har ingen servicekänsla öht. Däremot blev vi nöjda med köksdörrarna och montören av dessa var helt fantastiskt duktig o jättetrevlig. Passa er ändå för dem pga att de luras med kampanjpriset. Vi har också hört att det är mkt strulmed vissa försäljare som inte kan mäta ordentligt och att man därmed får vänta månadsvis på att få rätt dörrar med rätt mått osv.
    Sammanfattningsvis skulle jag inte rekommendera dem då de inte är kundvänliga alls, dvs Härjedalsköks ledning) ej försäljare eller montör i vårt fall.

• SupersurasunkSara

Nu har jag inte dem själv men jag har vänner som har dem och som har funderat på dem och för ALLA har det blivit dyrare än om de valt luckor från någon annan.

Kolla om ni har standardmått, då kan ni köpa från vilket köksföretag som helst men får sätta upp dem själv. Kolla också med någon lokalt snickeri, kanske kan de göra luckor åt er som ni målar själva eller det kan tom bli billigare även om snickeriet målar dem än vad det blir med Härjedalskök.

• Christer1955

Har bara bra erfarenhet av säljaren och montören det är bra kvalitet på luckor och lådor allt fungerade klockrent rekommenderar Härjedalskök iallafall vad det gäller Östergötlands personal

Svar på tråden Härjedalskök, erfarenheter?