Vad är en firewire kabel? Hur ser den ut?
Jag är ett datapucko, japp!
Bild eller beskrivning mottages tacksamt!
Jag är ett datapucko, japp!
Bild eller beskrivning mottages tacksamt!
Ngt man sätter i USB-porten och som i andra änden kan stoppas i en iPod kanske?
typ, ser ut som USB men är liten o fyrkantig i stället
Såhär kanske:
www.inwarehouse.se/hemma/productDetail.aspx&Id=e546768&ReferId=14&referrer=kelkoo&ReferId=14
Mer om firewire hittar du hos kjell
www.kjell.com/
finns två modeller. en som ser ut som USB som är > i ena sidan och sen mindre som inte ser ut som nåt annat :) bara skitliten och [] :)
Bra, den här gången fungerade länken
För att koppla en FireWire-enhet till din dator krävs det att du har ett FireWire-interface (uttag), vilket de flesta PCs inte har - än. Om du ska koppla in din iPod har du antagligen fått en medföljande USB-kabel som du kan använda.
Skillnaden på USB och FireWire är - förutom att de ser olika ut - att de är olika snabba vid överföring av data. FireWire är snabbare och lämpar sig till digitala videokameror, externa hårddiskar mm. USB lämpar sig bra till skrivare, scanners, mp3-spelare och annan hårdvara som inte kräver samma överföringshastighet.
Även om USB-kontakter kan se olika ut, så är de i regel större än en FireWire-kontakt.
Alltså; du kan inte stoppa in den i ett USB-uttag
id78: för att leka besserwisser USB 2.0 är faktiskt snabbare än firewire inte spec mycket men snabbare ;)
WB:
Och för att vara überbesserwisser så vill jag påpeka att Firewire 800 med överföringshastighet 800 Mbps slår då USB 2 som har 480 Mbps som slår firewire 400 (gamla standarden) som har 400Mbps som slår USB1 .
www.tomshardware.com/2004/04/02/go_external/
Utvecklingen går fort.....;-D