• Griffonmatte

Danderyds förlossning - era erfarenheter!

Jag har egentligen valt BB sthlm som första handsval, 
    men fått så fruktansvärt dåligt bemötande där över telefonen
    när jag rådfrågat och när jag åkt dit, så nu funderar jag på
    att byta förstahandsval till Danderyd.

Hur är Danderyd?
    Hur är den s.k Danderydsmodellen?

Fördelar, nackdelar.

Jag har sjukhusrädsla, därav att jag valde BB sthlm från
    första början, kändes mer "hemmakänsla", men nu är jag så
    sjukt osäker! Har ett tag kvar till BF, men tankarna snurrar Solig 

lillgrodan 2012-03-20
  • Svar på tråden Danderyds förlossning - era erfarenheter!
  • mammaSöt

Kan ju bara säga mina egna erfarenheter efter att ha fött på danderyd 2 gånger och bb sthlm en gång.

Danderyd höll inbte måttet. Jätte otrevliga barnmorskor, särskilt första gången när jag var ung och ensam. Väldigt bra neo vård där dock :) (men den blir densamma på bb sthlm)

på bb sthlm var det super bra. Finns inget dumt att säga om dem :)

Kommer ABSOLUT välja bb sthlm som förstahandsval och skulle häldre dra till uppsala än danderyd som 2 handsval (om tiden fanns) 

• JQs

Jag har inget annat en bra saker att säga om Danderyds sjukhus. Jag hade sk garantiplats på förlossningen där och kommer även att ha det vid nästa förlossning. De gånger jag undrade över något och det bara var förlossningen man kunde ringa så var de jätte bemötande och hjälpsamma. Nu slutade tyvärr min graviditet väldigt olyckligt men allt stöd vi fick från att vi kom in på förlossningen och fortfarande får har varit helt otroligt.

• Griffonmatte

Trist att du upplevt ds som dåligt! 
    Jag har också hört massa bra om bb sthlm, men sist är jag åkte
    därifrån grät jag för att människan var så fruktansvärt otrevlig.

Eryops - Jag beklagar! Skönt att ni kan se tillbaka på Ds personalen som hjälpsamma
    och bra. Otroligt viktigt i en sån svår stund!!!

Jag vet inte hur jag ska göra, och har några veckor kvar att tänka på det.
    Jag vill bara trivas, och att min oro tas på allvar. Och att jag inte ska känna mig dumförklarad.

Hmm...

lillgrodan 2012-03-20
  • vickanÖ

Enligt mig så va det såå underbart! Jag fick bada i 2 timmar vilket gjorde min förlossning lugn och harmonisk... Dom kom in titt som tätt och kollade att allt stod bra till å frågade att allt kändes ok. Vad mer kräver man? Jag hade pappan till barnet med mig så de va ju han som tog hand om mig.. Ungf 2 tim innan min son kom så bytte dom barnmorskor, inga problem alls!

Svar på tråden Danderyds förlossning - era erfarenheter!