• annniel

LCHF med bröd?

Någon som gått ner i vikt (med lchf) och ändå ätit bröd? Nu tänker jag på det där "low carb" brödet som finns att köpa på nätet, det med 2,7 carbs per skiva.

Har själv köpt det och tycker det är supergott. Ligger runt 20g kolhydrater per dag och då består ca 14 av dem av brödet ( 5 skivor).  

Någon som brukar äta brödet och gått ner? Undrar ifall det spelar någon roll vad de 20grammen består av så länge man håller sig till just 20-30gram?

• Svar på tråden LCHF med bröd?
  • stoltsyster

Hej! Jag har gått ner i vikt med hjälp av LCHF och i början gjorde jag eget bröd, men till slut gick jag över till low carb bröd och det gick hur bra för helst. Så ja, för mig funkade det att äta low carb bröd och gå ner i vikt. =) 

• annniel
    stoltsyster skrev 2012-01-12 19:44:18 följande:
    Hej! Jag har gått ner i vikt med hjälp av LCHF och i början gjorde jag eget bröd, men till slut gick jag över till low carb bröd och det gick hur bra för helst. Så ja, för mig funkade det att äta low carb bröd och gå ner i vikt. =) 
    Bra, då vet jag att det funkar bra. Tack för svaret.

• yena89

Sålänge du äter under 20g kolhydrater om dagen går du ner i vikt. LowCarb brödet kan vara gätt iböand men är inget man bör äta varje dag eftersom det innehåller enorma mängder gluten och andra konstigheter.

• eya01

jag letar efter LCHFbröd! någon som  har ett recept eller adress på affär?

Svar på tråden LCHF med bröd?