• Anonym

Hur bor ni ensamstående och hur mkt betalar ni i hyra?

Jag bor just nu i en minimal trea för över 7000 kr i månaden. Jag försöker få tag i nåt billigare men det verkar omöjligt utan att hamna i "slumområden" och det vill jag inte för barnens skull. Behöver absolut inte bo i ett fint område men vill ha ett område där jag inte är rädd att vistas.

Jag kan inte göra nåt annat än att leva just nu eftersom hyran är så dyr. Vad har ni för hyra och hur stor är eran lägenhet???

• Svar på tråden Hur bor ni ensamstående och hur mkt betalar ni i hyra?
  • Anonym

Hus på ca 100 kvadratmeter, 1200 / månaden + värme.

• pluvdo

En fyra i ett halvslummigt område (dock lugnt i den delen av området där sonen och jag bor) för 4400 i månaden.

• Anonym (Malmö)

Ensam med ett barn, 3:a på 93 kvm och hyra på 8.200 kr/mån 

Det svider rejält i plånboken, men är värt det pga läget bl a 

• Anonym (gbg)

2rok 60 kvm på 4500 kr/ mnd fungerar utmärkt gillar läget och allt men vill flytta till bostadsrätt om några år och detta ger mig möjligheten för att jag ska kunna spara lite.

• Anonym
    pluvdo skrev 2012-01-12 17:38:33 följande:
    En fyra i ett halvslummigt område (dock lugnt i den delen av området där sonen och jag bor) för 4400 i månaden.
    hur känns det att bo där med barn? är du inte orolig att nåt ska hända?? går barnet på förskola i området också eller?
  • principessan

Jag förundras över hur ni ensamstående får det att gå ihop!! Själv har jag en kass lön och får ut dryt 10* i månaden.... Jobbar dock bara 70%. Men jag har en sambo som är pappan till barnen. Har själv funderat på hur det skulle gå om vi gick isär av någon anledning... Jag skulle definitivt fått bo i en sunkig 1:a på nått otrevligt område... I dagsläget så kostar bara lghtn vi bor i min lön....

• Anonym (Dalarna)

Trea på 76 kvm. Kostar lite drygt 5 600/mån. Bor i en mellanstor stad i Dalarna, inte helt centralt, men med bara några minuters promenad till centrum. Lägenheten är fräsch, badrummet är helkaklat med klinkergolv och golvvärme och så finns det handdukstork där med. Köket har visserligen kvar stommarna från när huset byggdes, men relativt nya och fräscha luckor och kaklet där är också rätt så nytt. Visst, mattorna i rummen kunde va "roligare" och i bättre skick, men jag fick nytapetserat när jag flyttade in (eftersom en katt klöst sönder halva lägenheten). Min lägenhet hör inte till de allra lyxigaste i vårt bostadsbolag, men heller inte till de sämsta. Jag känner mig rätt nöjd, men skulle förstås gärna ha lite lägre hyra.

• Anonym

Jag bor ganska nära centralt,10 min gångavstånd.Strax utanför göteborg.

Jag bor i 4 rum och kök och betalar 6500 kr i hyra,och då ingår elen.Mitt område är ganska bra,mycket familjer,ganska många svenskar.Ett tag var det ett sämre område när många utländska flyttade hit,då ökade brotten här.Men flera av dem fick flytta så nu är det lugnt och bra familjeområde.

Jag har inget emot utländska,bara stökiga familjer där var barn hotar och tar stryptag på barnen.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-12 18:49:51 följande:

Jag bor ganska nära centralt,10 min gångavstånd.Strax utanför göteborg.

Jag bor i 4 rum och kök och betalar 6500 kr i hyra,och då ingår elen.Mitt område är ganska bra,mycket familjer,ganska många svenskar.Ett tag var det ett sämre område när många utländska flyttade hit,då ökade brotten här.Men flera av dem fick flytta så nu är det lugnt och bra familjeområde.

Jag har inget emot utländska,bara stökiga familjer där var barn hotar och tar stryptag på barnen.

det är ju sånt jag är rädd för. i "sämre" områden så beror det oftast på vilken gård man lyckas hamna på och det kan man ju aldrig veta innan..
  • Heisan

Vi bor i en femma på 140 kvm för 7541:-/mån inkl hushållsel. Det är en hyreslägenhet-parhus-med liten trädgård.. 

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
Svar på tråden Hur bor ni ensamstående och hur mkt betalar ni i hyra?