• hanna1985

Bra barnstol till 3-åring? Kanske ikeas URBAN?

Ska köpa ny matstol till sonen. han når inte upp med vanlig stol när vi ska äta men den han har nu måste han lyftas i och ur.

Funderar på URBAN stolen  från IKEA. Nån som har en sån? Vill inte ha en dyr tripp trapp utan en billigare. men undrar om den kan vara ranglig.? verkar iaf lätt att rengöra.. har ingen ikea i närheten så kan inte åka och kika..

• Svar på tråden Bra barnstol till 3-åring? Kanske ikeas URBAN?
  • Frontline

Finns ju 2 Urban att välja på men vi har den för 349:- och det passar grabben skitbra han gillar den skarpt...
    Som du säger så är den lätt att torka ren...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline

Den är inte det minsta ranglig som vi har iaf mycket stabil och bra...

• caroline88

Kan du inte köpa en tripp trapp på
    Blocket?

• Frontline
    caroline88 skrev 2012-01-12 18:40:01 följande:
    Kan du inte köpa en tripp trapp på
    Blocket?
    Tripp trapp tar större plats och en sådan stol från Ikea kan ett större barn sitta på med om det behövs..
  • caroline88

Tänkte mer att det finns säkert billigare tripp trapp på blocket :) lät som du ville ha en men inte så dyr :) därför skrev jag det

• caroline88

Nu vet jag vilken stol det är... Personligen gillar jag inte när benen går utåt så... Hur gammal är din son? Är han äldre borde det funka.. Men jag hade inte velat ha min 1.5åring på den stolen :).. Men antar att sonen din är äldre än så :)

• caroline88

Haha står ju att han är 3år... Herregud vad jag är snurrig!

• Anna Panna 81

Vi har en vit Urban till vår 2.5 åriga dotter. Super stabil och tar väldigt lite plats och hon sitter jätte bra på den.

• johandra

Vi har en gammal tripp trapp till vår tjej som är 4 men jag måste säga att jag förstår inte riktigt hypen kring dessa stolar. Visst, barnen sitter bra på dom men det är nog det enda som är positivt. Skitjobbiga att hålla rena, tar stor plats och oerhört klättervänliga..

nu har vi fått ärva denna gratis så vi har tack o lov inte lagt några pengar på den men vi ska köpa oss en urban nästa gång vi är på ikea har vi sagt... 

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • caroline88

Ställ den i duschen och duscha av den.. Hur smidigt som helst.. Stabil och bra tycker tripp trappen är :) sedan att man kan ändra den allt efter hur barnet växer tycker jag är toppen. Vi har lärt vår dotter att ute klättra på stolen :) hon får endast göra det när vi säger att hon skall klättra upp.. Så vi slipper lyfta henne i och ur :) det är oxå skönt! Hon är snart 1.5! :)

• Skrott

Jag har en grön Urban (passar klockrent till min köksvägg Glad), dottern på 2,5 år funkar den för, dock kan den vara hal så det har hänt att hon glidit av när hon sitter ostyrigt...

• johandra
    caroline88 skrev 2012-01-17 13:46:19 följande:
    Ställ den i duschen och duscha av den.. Hur smidigt som helst.. Stabil och bra tycker tripp trappen är :) sedan att man kan ändra den allt efter hur barnet växer tycker jag är toppen. Vi har lärt vår dotter att ute klättra på stolen :) hon får endast göra det när vi säger att hon skall klättra upp.. Så vi slipper lyfta henne i och ur :) det är oxå skönt! Hon är snart 1.5! :)
    skulle jag duscha av den så tätt som det behövs så skulle den gå sönder. Dessa stolar är ju knappast gjorda för duschen.

att lära barnen att inte klättra går ju bra, men barn är barn och rätt vad det är så ska dom testa iaf. Iaf fungerar våra barn på det viset. 

Näe, detta är ingen stol som jag rekommenderar faktiskt. Men som sagt, när det är gratis så kan man ju stå ut men jag skulle aldrig betala de dyra pengar som dom vill ha för denna stol. så bra är den inte. enligt mig! 
    Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
Svar på tråden Bra barnstol till 3-åring? Kanske ikeas URBAN?