mormor 1965 skrev 2012-02-11 08:58:17 följande:
Har du själv varit där? Jag letar ännu också efter nåt lämpligt. Vet bara inte om jag ska satsa på att åka själv , ta med någon vän som jag inte vet om jag orkar umgås med, eller en tonårsdotter (som jag inte heller vet om jag orkar umgås med).....fattar du, lite deppigt känns allt....
Ja, visst har jag varit där! Många gånger på Mallorca och många gånger i Soller
På hotell Es Port har jag vi bott en gång (fast vi köpte flygstol och bokade hotellet själv).
Vi trivdes jättebra. Som sagt trädgården är lugn och fin och man kan koppla av. Vill man ha folkliv så är det inte långt ner till hamnen och dess uteserveringar. Men väldigt lugnt där också.
Förra våren, i april, så reste min dotter (som passerat tonåren) och jag till Mallorca. Vi hade en helt underbar långweekend!. Shoppade i Palma, satt på små Plazor och pratade, tittade på folk och åt tapas. Vi besökte även Port Soller som vi brukar. Satt i hamnen och drack vit Sangria (Cava, färskpressad apelsin och is). Vi hade tur med vädret och det var sol och 25 grader i april. Vi såg flera andra svenskor på "tjejresa" i Palma.
Men det fungerar säkert alldeles utmärkt att resa ensam också om du inte vill ha sällskap.
Hoppas du orkar resa i sommar. Det ger nya vyer och piggar upp. Och Mallorca är aldrig fel

. Hoppas att dottern kan följa med dig. När min dotter var tonåring brukade hon alltid visa upp sin bästa sida när vi var på resa. Det var inte så många "måsten" och inte så många "fasader" att upprätthålla.
(Vill du ha det riktigt lugnt så kan du fundra på en av de mindre öarna i Grekland.
Amorgos t.ex. är otroligt avkopplande men det finns ingen charter dit )