• Dreams Never Ends

Skabbigt att käka dafgårds och felix micromat!!!

Alltså jag läste i en annan tråd om folk som ofta köper dafgård och felix micromat. SKOJAR NI? Vem vill sitta och käka halvfabrikat med massa E-ingredinser? och dessutom ge det till sina barn??? Är ni verkligen så lata att ni inte orkar ställa er och laga mat?

jag jobbar heltid och går runt ganska mycket i mitt arbete. Sitter i stort sätt aldrig stilla. Ändå så lagar jag mat till familjen VARJE dag efter jobbet. Och inga köttbullar och makaroner här inte utan här lagar jag nyttig mat egengjorda köttbullar, ris, fräscha sallader, gratänger, grytor, soppor och nybakat bröd till.

Varför äter en del människor så skabbig mat???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 20:32
    Det är dessutom inte ens GOTT att äta den där micromaten?

• Svar på tråden Skabbigt att käka dafgårds och felix micromat!!!
  • Coyote

Och vad rör det dig vad andra människor äter?

• WickedyWitch

Nemen! Vad bra att du orkar & kan laga så mycket hemlagat och nyttigt :)
    Dock tragiskt att du lägger ner sån energi på att störa dig på vad andra stoppar i sig.

• Echidna

Tyvärr tror jag att det är så att man äter det för att det är så väldigt enkelt att bara sätta i in ugn eller micro. Ingen planering av inköp av ingridienser eller planering av VAD man ska laga när man kommer hem. Du tar bara en låda ur frysen o vips 15 senare har du middag. Gott? Nja det kan jag inte tänka mig, spec inte ofta. NÅN gång är väl ok. Jag blir då inte mätt på en sån portion.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Pikachu01

vad du är duktig då....

• MattiasFru

Alltså visst kan man äta halvfabrikat, äter det inte själv men jag lägger mig inte i det. Men att micra såna engångsportioner/pizza i micron som middag till familjen känns lite ofräscht.

• Mamsis

Vilken TUR att ni är så duktiga

• Majsan70

Bara att gratulera dig som är så fantastiskt duktig i alla lägen! Verkligen härligt!

Själv känner jag ingen prestationsångest o lagar både makaroner o köttbullar härhemma samt att det minsann slinker ner en o annan färdigrätt på jobbet ibland.  Känner jag mig nöjd med mitt liv? Jajamensan! Känner jag mig pressad av prettomänniskor? Nej inte det minsta!

• Mamsis
    Majsan70 skrev 2012-01-12 20:55:50 följande:

Bara att gratulera dig som är så fantastiskt duktig i alla lägen! Verkligen härligt!

Själv känner jag ingen prestationsångest o lagar både makaroner o köttbullar härhemma samt att det minsann slinker ner en o annan färdigrätt på jobbet ibland.  Känner jag mig nöjd med mitt liv? Jajamensan! Känner jag mig pressad av prettomänniskor? Nej inte det minsta!

• Kvinna24

Håller med dig TS..hur kan man ens överväga att stoppa i sig sådant skräp??! Nej fy fanken

• Suzy QX
    Majsan70 skrev 2012-01-12 20:55:50 följande:

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
Svar på tråden Skabbigt att käka dafgårds och felix micromat!!!