• totina

HJÄLP! Gran Canaria eller Teneriffa i slutet av mars?

Vi har bestämt oss för att boka resa till kanarieöarna i slutet av Mars. Men hur ser vädret ut i Mars? Vilken av dessa öar är det varmast och mest sol? Någon som varit där den tiden på året?

Vill du kika in hos mig så inboxa mig...
  • Svar på tråden HJÄLP! Gran Canaria eller Teneriffa i slutet av mars?
  • Fiina

Det är ganska lika väder!
    De säger att Gran Canaria är solsäkrast men jag ääälskar Teneriffa (playa las americas/ los christianos)
    Har nästan alltid haft kanonväder alla gånger. Har besök båda dessa öar många gånger under hela vinterhalvåret.
    Men båda är i princip lika bra öar och soliga/varma.
    Det är dyrare att resa till Teneriffa än Gran Canaria så om ekonomin spelar in så skall du välja Gran Canaria.

• totina

Jag tycker tvärtom när jag tittar på resor, att det är dyrare till Gran Canaria. Men det låter ju bra att du har haft bra väder på Teneriffa i så fall.

Vill du kika in hos mig så inboxa mig...
  • Fiina

Det beror på vart du vill åka när det gäller Teneriffa.
    Los Christianos och Playa las Americas är bäst tycker jag och det är oftast dyrare till bra hotell där än Gran Canaria.

• Dundermamman

Vi tycker bäst om Playa del Inglés på Gran Canaria
    Vi åker dit igen den 13/2.

Gillar Playa del Inglés strand, där man kan gå längs vattenbrynet mellan byarna. Många bra restaurangen finns där också och mycket för shoppingälskaren
    Vi ska även denna gången besöka Puerto de Mogán, Gran Canarias "Venedig" ... en underbart vacker fiskeby som har marknad varje fredagförmiddag. Där kan man också ta en tur ned under vattenytan i en ubåt!
    Har även än en gång förbokat en kväll på Souix City. En vilda västernby där flera västernfilmer är inspelade. En helkväll med saloonslagsmål, bankrån och en fantastiskt god BBQ med fri dricka hela kvällen   

Har varit i Playa las Americas på Teneriffa, men ogillade de svarta stränderna och att det var så lite växtlighet.

Prismässigt vet jag inte vilket som är billigast eftersom vi vet vart vi vill åka Cool  

*Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • Fiina

Ingen av stränderna de stora stränderna i Los Christianos och Playa Las Americas har svart sand längre.
    Det är vanlig "sand" nu.

• Dundermamman
    Fiina skrev 2012-01-18 16:19:08 följande:
    Ingen av stränderna de stora stränderna i Los Christianos och Playa Las Americas har svart sand längre.
    Det är vanlig "sand" nu.

Den verkar  numera vara "uppblandad" Foten i munnen med importerad Sahara-sand enligt Teneriffaguiden... 

Playa de las Américas

Stranden Playa de las Américas är drygt två kilometer lång och erbjuder en rad olika strand och vattenaktiviteter, som exempelvis volleyboll, vattenskotrar, trampbåtar mm. Stranden består av mörk lavasand som har varvats med gyllene sand importerad från Sahara.

*Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • Fiina
    Dundermamman skrev 2012-01-18 18:15:15 följande:
    Den verkar  numera vara "uppblandad" Foten i munnen med importerad Sahara-sand enligt Teneriffaguiden... 

Playa de las Américas

Stranden Playa de las Américas är drygt två kilometer lång och erbjuder en rad olika strand och vattenaktiviteter, som exempelvis volleyboll, vattenskotrar, trampbåtar mm. Stranden består av mörk lavasand som har varvats med gyllene sand importerad från Sahara.

Ja jag skrev ju att den inte är svart längre. Jag har varit där 14 gånger, är mitt favorit resemål och reser nu i mars igen.
  • Fiina

Alltså de är inte svarta utan de stora stränderna iaf Las Vistas är mer vanlig sandfärg nu.

Svar på tråden HJÄLP! Gran Canaria eller Teneriffa i slutet av mars?