• Anonym (Timglas?)

Har du timglasfigur?

Kvinnor med ett midje/höftmått på 0,7 har timglasfigur.

Vad har du?

Jag har 0,83. (83/100)

Är överviktig med ca 10 kg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 13:01
    För att räknas som timglas så ska byst och höft ha liknande mått och midjemåttet 70% av höftmåttet.

• Svar på tråden Har du timglasfigur?
  • Anonym (Christina)

Har en smal midja men är bredare över rumpan än axlarna så i så fall ett konstigt timglas.

• LadyBond

Typ såhär. Jag har en timglasfigur men inte så smal. Jag stämmer rent procentuellt annars.
    Trots att jag är gravid så syns det mycket tydligt rakt framifrån. (Och även jag är överviktig eftersom jag är tvungen att vara stilla.)
  • Anonym (hm)

åh va svårt... jag har en tjock mage (har pco-s..med det typiska mansfettet..)

mina mått är 105b-95m-108h.(har dock samma mått under midjan - över magen alltså där magen är som störst så mäter jag 108cm i omkrets där!:(... )
    (bröst-midja-höft) 

är 178 och väger 105kg... :(

• alice85

mitt mått är 0,7 (69/96) men för att det ska vara timglas så måste det ju bukta ut även ovanför midjan, dvs bysten. Nu har jag iofs 70D så det buktar väl hyfsat där med ;) men om man bara ska gå på mått så kan det bli missvisande, jag har tex. 96 cm runt höfterna men framifrån så ser inte mina höfter så breda ut. Däremot så är rumpan putig och det är den som drar upp siffrorna på höftmåttet. Så sett rakt framifrån ser jag inte så värst timglasformad ut, mer rak.

• Anonym (Extrem)

Jag fattar inte hur man räknar,men det skiljer hur mycket som helst mellan min midja och höfterna så timglas är bara förnamnet. Alltid haft jättesvårt att köpa byxor för om de ska passa över höfter/lår glipar de oftast minst en dm. i midjan... Höga byxor som är figursydda passar bäst,men de försvann typ med 80-talet.

• Anonym (8)

Jag är timglas, tycker det är snyggt men svårt att hitta kläder som sitter fint. 

Mina mått:
    Bröst : 88 cm
    midja: 62 cm
    Rumpa: 89 cm

• Anonym

För övrigt är inte timglas bara förhållande mellan enbart midja/rumpa utan även bröst. Stor rumpa och inga bröst kallas väl för päronformad. 

• stinamaria

Jag har 0,69 men är definitivt inte timglasformad utan jag är päronformad.

• Anonym

Nä jag är mer "rak"   88-72-93

• Anonym (Timglas?)

Mina mått just nu är:

Byst : 102 cm
    midja: 83 cm
    Rumpa: 100 cm

• GAGA

Rumpa 100 cm
    Midja 71 cm
    Bröst 97 cm

Är 170 cm lång och väger 67 kg ungefär.