• Strangely

Bugaboo Cameleon VS Emmaljunga

Halloj på er ! =)

Har länge kört på Emmaljunga och har nu en scooter till våran son. Gillar det sköna "gunget" som Emmaljunga har. Alltså att de har så bra stötdämpare. Nu när vi väntar vårt andra barn, är det svårt att välja rätt vagn.
    Ställer mig frågan, ska vi köra på Emmaljunga som vi vart nöjda med, ELLER ska vi köpa en bugga som vi tittat på länge? de är ju så fina och smidiga.
    Kanske någon som läser detta har testat både Emmaljunga och bugaboo Cameleon ?

Vad tycker ni om de 2 olika vagnarna? skriv gärna ner för och nackdelar.
    Har hört att buggans framhjul slits fort och att det är svårt att komma åt shoppingkorgen när liggdelen är på.
    stämmer detta?

tacksam för svar.  

• Svar på tråden Bugaboo Cameleon VS Emmaljunga
  • ami

Framhjulen blir det lite märken i, men det är ju för dom är mjukare och inte gjorda i hårdplast. Inget som stört mig. Håller gör de hursomhelst. Varukorgen ÄR svår att nå vid liggvagn. Mindre saker går ju självklart att ta i och ur, men vill du ha i matkassarna får du lyfta av liggdelen, fylla varukorgen och så klicka tillbaka liggdelen. Men detta är enligt mig den enda nackdelen.
    Vi hade en Emmaljunga classic duo. Bytte till en bugaboo senare. Men hatade Emmaljungan varje sekund, så jag är nog inte rätt person att fråga ;) Det vi ogillade mest med Emmaljungan var storleken. Huga! Och tung! Och själva sittdelens storlek. Tror seriöst att jag själv hade fått plats däri.

Svar på tråden Bugaboo Cameleon VS Emmaljunga