Vad tjänar ni distriktssköterskor?
ja som rubriken säger, vad tjänar ni som jobbar som distriktsköterska. berätta gärna om ni jobbar på vc eller i kommunen, ob eller inte osv
ja som rubriken säger, vad tjänar ni som jobbar som distriktsköterska. berätta gärna om ni jobbar på vc eller i kommunen, ob eller inte osv
Jobbar i hemsjukvård och har 27200 kr.
Klar distriktssköterska sedan 2010
29 500kr, VC/hemsjukvård. Färdig sedan mars 2010.
Klasskamraterna får kursen tjänar från 28 000 till omkring 36 000kr vad jag känner till. Fått anställningar inom BVC, VC, hemsjukvård samt som chefer.
Jag har sedan tidigare jobb som ssk inom kommunen. Pluggade och blev klar DSK förra året men fick ingen lönehöjning alls för det, så dåligt. Jag fick också barn i samband med att jag blev klar DSK så jag har inte sökt andra jobb aktivt, ska göra det när jag får dagisplats. Som det är nu tjänar jag 23 250 kr Verkar inte som om min kommun är intresserade av att man är DSK utan ser det som en kostnad bara. Tyvärr har landstinget här haft anställningsstopp flera år också men jag hoppas de släpper på det. Jag vill ha åtminstone 27-28 tusen i lön.
28000, färdig dsk 2004, vc, norra Sverige.
Privat BVC. Ska bli spännande!
Begär alltid lite mer än ni tror att ni kan få, då har ni lite prutmån när cheferna kommer med motbud. Vi har en lång och bred utbildning/kompetens och måste jobba för att få upp lönerna ordentligt! Lycka till allesammans!
Jag pluggar till dsk nu. Har en anställning inom komunens hemsjukvård och tjänar 26000 kr nu, men jag är ledig 50 % och får ändå behålla lönen :) I november när jag blir klar har vi kommit överens om 29000 kr, så det är väl ok. Jag kommer fortsätta plugga vård av äldre-vub för jag vill ha upp min lön ytterligare.