• tesse66

ont i nedre delen av magen på höger sida??

Undrar vad det kan vara. Har dammsugit tidigare idag och efter det har jag fått ondare. Kan inte stå rakt utan måste gå böjd. Det känns bättre när jag sitter men har ändå ont. Som håll ggr 30 typ... Ungefär 10 cm i diameter ca 2-3 cm nedanför navelhöjd men på höger sida av magen kääns smärtan.
    Gissar att jag kan ha överansträngt mig men hur länge sitter det i isf och vad kan det annars vara?
    Är i v. 25.

?

• Svar på tråden ont i nedre delen av magen på höger sida??
  • lillamikaela

Ligamentet är det... VA lika orolig Som dig åkte till akuten (efter samtal med rådgivning)
    Upp på förlossning o vänta o dom sa de att kroppen förbereder ju sig. Kollade UL och allt va bra med bebis. Spelade tydligen ingen roll om man kom till akuten för bruten fot man ska till förlossningen ändå o kolla bebis. Ring 1177 och se vad dom säger. Åk in om du är jätte orolig.

• noa

Ligamentsmärtor! Jag hade lika och det kan göra FRUKTANSVÄRT ont.

Men ring 1177 eller åk in så du är säker på att allt är som det ska.

• Dalitz

Säkert ligamentsmärtor. Har det själv och det gör jätteont!! Men hade själv ont i vänster sida, precis som håll i förra veckan. Åkte till min läkare och hon sa att det nog var mina tarmar som blev tryckta till sidan, i kombination med förstoppning, som du säker vet att man får av järttilskott. MEN, samtidigt sa hon att man självklart inte ska ha ont bara för att man är gravid. Ring och prata med din läkare, hellre en gång för mycket än en gång för lite. Hoppas allt är bra igen!

• tesse66

Ja, förmodligen ligamentsmärta som jag har. Är mycket bättre nu men bebis sparkade på exakt den punkten idag som jag har ont på och jisses vad det smärtade!!!
    Men jag känner att bebis rör sig som vanligt så jag känner mig inte speciellt orolig. Men ont gör det när man kommer åt eller vrider sig för fort/går för fort. Hjälper ju inte att man har foglossning heller.. Tacken för att man hade en "lätt" första graviditet kanske ;)

Jaja, tack för alla svar!

Svar på tråden ont i nedre delen av magen på höger sida??