• Marie88

Bästa träningsstället i Örebro?

Som rubriken lyder, vilken träningsanläggning är den bästa i Örebro? Glad Gärna med ett brett utbud av olika klasser, spinning, dans, bodypump eller liknande :) 

• Svar på tråden Bästa träningsstället i Örebro?
  • törnfågel

Friskis & Svettis är tveklöst bäst. Stort utbud, två anläggningar, avslappnad miljö. 

• törnfågel
    Paradise skrev 2012-01-15 16:36:02 följande:
    njoy är bra ocksåGlad
    Jag och ett par kompisar gick från Njoy till Friskis för ett par år sen, och vi har inte ångrat oss en sekund...bättre utbud, mer avslappnat och billigare framför allt! 
  • Malva5

Jag skulle säga att det väl inte finns något ställe som är verkligen wow. De enda som jag vet som har Les mills klasserna med body pump är njoy och Actic. Friskis har ju sina egna varianter.

Jag har kört många år på njoy och vill man inte köra i gymmet alls så är det det bästa gymmet för klasser skulle jag säga. Actic har inte lika bra ledare och friskis är riktigt trångt. Men provträna på de olika ställena. Sen har väl universitetsgymmet också sina varianter på klasser om man brukar vara på universitetsområdet. De har gratisvecka från imorgon.

• törnfågel

TS: Vad är viktigast för dig när du väljer träningsställe? Olika ställen kan ju vara "bäst" beroende på vad man är ute efter. 

• Marie88

Tack för era svar! Jag tränar på Sats nu och där är det ju Les Mills klasser Men det jag tycker är viktigt att det finns många klasser, eller i alla fall några som tränar kondition och styrka för jag har lättare att komma iväg på klasser än om jag skulle gå iväg och köra ett styrkepass i gymmet. Även om jag vill ha båda delarna  

Hur ligger alla ställen till? Är de centrala? Om vi nu flyttar till Örebro vill vi helst bo centralt och vi kommer nog bara ha en bil så tillgängligheten är ganska viktigt också  

Men ska ju som sagt ta mig runt till alla ställen och prata och kolla runt innan jag bestämmer mig! Kul att kolla läget vad folk som bor och tränar där tycker  

• törnfågel
    Marie88 skrev 2012-01-15 19:01:27 följande:
    Tack för era svar! Jag tränar på Sats nu och där är det ju Les Mills klasser Men det jag tycker är viktigt att det finns många klasser, eller i alla fall några som tränar kondition och styrka för jag har lättare att komma iväg på klasser än om jag skulle gå iväg och köra ett styrkepass i gymmet. Även om jag vill ha båda delarna  

Hur ligger alla ställen till? Är de centrala? Om vi nu flyttar till Örebro vill vi helst bo centralt och vi kommer nog bara ha en bil så tillgängligheten är ganska viktigt också  

Men ska ju som sagt ta mig runt till alla ställen och prata och kolla runt innan jag bestämmer mig! Kul att kolla läget vad folk som bor och tränar där tycker  
    Friskis har massor med pass, både konditions-, styrke- och kombinationspass. Ett av mina favoritpass är kombinationspasset cirkelgym/indoor walking. De kör ju eget koncept och har egna varianter av t ex Body pump. Friskis och Njoy ligger väldigt nära varandra i centrum och så har Friskis ytterligare en anläggning ca 2 km från centrum, där finns det gratis parkering också om man vi ta bilen dit nån gång. 
  • Marie88
    törnfågel skrev 2012-01-15 19:59:14 följande:
    Friskis har massor med pass, både konditions-, styrke- och kombinationspass. Ett av mina favoritpass är kombinationspasset cirkelgym/indoor walking. De kör ju eget koncept och har egna varianter av t ex Body pump. Friskis och Njoy ligger väldigt nära varandra i centrum och så har Friskis ytterligare en anläggning ca 2 km från centrum, där finns det gratis parkering också om man vi ta bilen dit nån gång. 
    Okej, det lät ju lite intressant! Kul att det finns lite olika pass som jag aldrig testat förut Men 2 km är ju ingenting! Det behöver man ju inte bil till Det kanske kan bli kul att flytta till en ny stad ändå! Drömmer
  • Paradise
    törnfågel skrev 2012-01-15 16:38:15 följande:
    Jag och ett par kompisar gick från Njoy till Friskis för ett par år sen, och vi har inte ångrat oss en sekund...bättre utbud, mer avslappnat och billigare framför allt! 

Har dom zumba,aerobics eller step där på friskis?
  • törnfågel
    Paradise skrev 2012-01-15 20:22:10 följande:
    Har dom zumba,aerobics eller step där på friskis?
    De har inte zumba, eftersom det är ett skyddat varumärke och de betalar inte för att få använda någon annans koncept (har jag fått förklarat för mig), men de har andra danspass, bl a ett latinoinspirerat som jag tycker är kul. 

Aerobics och step finns.  
  • törnfågel
    Marie88 skrev 2012-01-15 20:12:59 följande:
    Okej, det lät ju lite intressant! Kul att det finns lite olika pass som jag aldrig testat förut Men 2 km är ju ingenting! Det behöver man ju inte bil till Det kanske kan bli kul att flytta till en ny stad ändå! Drömmer
    Välkommen hit! Glad
  • Marie88
    törnfågel skrev 2012-01-15 21:51:29 följande:
    Välkommen hit! Glad
    Tack! :)
  • Paradise
    törnfågel skrev 2012-01-15 21:50:50 följande:
    De har inte zumba, eftersom det är ett skyddat varumärke och de betalar inte för att få använda någon annans koncept (har jag fått förklarat för mig), men de har andra danspass, bl a ett latinoinspirerat som jag tycker är kul. 

Aerobics och step finns.  

aha verkar finnas en del där dåGlad verkar vara ett bra ställe med

Just de glömde fråga! har de barnpassning? 
  • törnfågel
    Paradise skrev 2012-01-16 17:23:19 följande:

Nej, de har inte barnpassning. En kompis till mig frågade om det, men fick svar att de i så fall vill ha utbildade barnskötare för att de ser det som ett stort ansvar att ta hand om andras barn, och de har inte prioriterat den kostnaden typ. Men det är bara andrahandsuppgifter så jag vet inte om det är den rätta anledningen. Verkar ändå vettigt. Vet inte hur andra gym gör som har barnpassning, är det utbildade personer som har hand om barnen då?
  • Malva5

NJoy har barnpassning, men jag tvivlar på att de är utbildade barnskötare. 

• törnfågel
    Malva5 skrev 2012-01-16 19:53:41 följande:
    NJoy har barnpassning, men jag tvivlar på att de är utbildade barnskötare. 
    Nu har jag inga barn, men känns det inte jobbigt att lämna sitt barn till nån som inte har nån utbildning eller åtminstone egna barn? Det skulle jag nog inte våga utan att känna personen...
  • Marie88
    Paradise skrev 2012-01-16 17:23:19 följande:

Jag läste detta på friskis & svettis hemsida; 

"Det är tillåtet att ha med sin bebis på gymmet alla dagar före kl. 14.00 - under förutsättning att ni inte stör övriga som tränar. Om barnet skriker får ni gå undan en stund."

Hittade inget på kvällarna och barnpassning till gruppträningarna!  
  • Paradise
    Marie88 skrev 2012-01-17 12:53:47 följande:
    Jag läste detta på friskis & svettis hemsida; 

"Det är tillåtet att ha med sin bebis på gymmet alla dagar före kl. 14.00 - under förutsättning att ni inte stör övriga som tränar. Om barnet skriker får ni gå undan en stund."

Hittade inget på kvällarna och barnpassning till gruppträningarna!  
    Aha på så vis

Njoy har barnpassning, väldigt bra för dom som inte har möjlighet att träna annars. 

Svar på tråden Bästa träningsstället i Örebro?