• Lillifee

Några användarfrågor om samsung galaxy S II

Är nybörjare och inte lyckats få kläm på några saker - hoppas nån har svaren. Tack!

1 Hur kan jag flytta ikoner? På startsidan så har jag bara några men skulle vilja ha fler te x ikonen för internet.

2 Det verkar som om man sparar kontakter i telefonen så har man större valmöjligheter för att t ex spara fler telefonnr till en kontakt, e-post osv till skillnad mot om man sparar kontakten på simkortet. Jag har uppfattat det som om det  är bäst att spara på simkortet men det är så dåligt att man då bara kan spara namn och ett telefonnr.

3 Vilka är dina bästa tips för gratis-appar?

4 Kan man ändra startsida på Internet? Hur isf? Nu har jag automatiskt tele2.

• Svar på tråden Några användarfrågor om samsung galaxy S II
  • Michiyo

okej då ska vi se^^

1 finns 2 sätt.. första går du in på applicationer och håller fingret ner tryckt på din internet ikon så flyttas den till skrivbordet.  det andra sättet är att när du ser skrivbordet öppna upp din meny där och välja vad du vill lägga till, typ genvägar mappar eller program.

2 du bör ha fått ett val att spara på google account. så då om du sparar i telefonen sparas det oxå på ditt konto. det tycker jag är otroligt smidigt.. enda anledningen till varför det brukade vara bäst att spara på sim kort var för att förut kunde man inte skicka kontakter samt om telefonen gick sönder hade du allt på ditt simkort men idag kan man ju säkerhets kopiera och ha sig med telefonen så då är det inte lika viktigt om du gör något av det.

3 arla, älskar min recept samling när jag är ute och handlar. facebook, twitter, diverse spel. nu kan ju inte kolla min mobil då den ligger i sovrummet och mannen sover då han ska jobba sent men det finns ju hur mycket appar som helst!

4 det tror jag man ska kunna göra.. inte helt säker då jag inte riktigt brytt mig om att byta den. men jag kan kolla det sen om ingen annan hunnit svara^^ 

• Michiyo

ja just ja om du inte kommit på det än. men när du är på startsidan kan du hålla "ikonen" ner tryckt och flytta den hela vägen till sidan så hoppar nästa skrivbords sida upp.. jag har fyllt 4 av mina sidor med en massa genvägar xD

• Michiyo

gå in på internet - tryck på meny knappen - tryck "mer" - inställningar - skrolla ner till "set homepage"

• Marie 793

Har oxå lite frågor om Samsung galaxy s2

Den jag pratar med hör sin egen röst, dvs det ekar.  Har Halebop abonnemang och testade med dotterns som har comviq o då var det inga problem, fick ett nytt simkort men ekandet var kvar. Någon som känner igen detta?

Sen undrar jag hur man får facebookfotot o övrig info kopplat till sin kontaktlista. Råkade välja "synkronisera kontakter"  "Ta bort facebook-data" och då försvann all fb inf från kontaktboken i telefonen inklusive fotona som jag tyckte var trevligta att ha. Hur gör man för att få tillbaka det?

• Michiyo
    Marie 793 skrev 2012-02-08 00:45:59 följande:
    Har oxå lite frågor om Samsung galaxy s2

Den jag pratar med hör sin egen röst, dvs det ekar.  Har Halebop abonnemang och testade med dotterns som har comviq o då var det inga problem, fick ett nytt simkort men ekandet var kvar. Någon som känner igen detta?

Sen undrar jag hur man får facebookfotot o övrig info kopplat till sin kontaktlista. Råkade välja "synkronisera kontakter"  "Ta bort facebook-data" och då försvann all fb inf från kontaktboken i telefonen inklusive fotona som jag tyckte var trevligta att ha. Hur gör man för att få tillbaka det?
    har du testat att sänka volymen ? kanske är för högt? för ingen jag känner har det problemet när jag pratar med dom.

sen ang synconisering. gå in på inställningar - konton och synk sen uppdaterar du bara facebook kontot. 
Svar på tråden Några användarfrågor om samsung galaxy S II