• Anonym (Frun)

Behöver verkligen er hjälp! blod i utlösningen

Förra fredagen hade jag och min man sex sperman det va lite blod i sperman inte mycket men så pass att den blev rosa. Sen har vi haft sex i mån o tis och idag och hela tiden har det sesskalerat och idag såg det ut som han sprutade rent blod bara. han va på vc tidigare i veckan och fick träffa en sköterska som tog ett urinprov men det fanns inga spår av blod i urin. han har inga andra symptom mer än att han nu blöder gansk a kraftigt vid utlösning. vi har varit under veckan i kontakt med både vc och sjukvårdsrådgivning utan några vettiga svar. typ det är nog ett blodkärl som brustit det läker på någon dag men han har ju haft så här en hel vecka och det har ju bara blivit betydligt värre. min man har super ångest och är typ helsäker på att han ska dö av detta. Snälla nån som kan hjälpa oss med lite svar?

• Svar på tråden Behöver verkligen er hjälp! blod i utlösningen
  • Anonym (Frun)

Ber om ursäkt att inlägget blev halvt oläsligt skriver med mobilen

• Anonym

Tagit klamydia prov? micoplasma?

en killkompis till mig hade lite så, han blöde under utlösning. ibland till och med när han kissade. Han kollade upp det och det var micoplasma. liknar klamydia

• Nouba

Försök få en tid hos husläkaren, det är ju inte vettigt att ni skall behöva gå och vara så rädda.. Du skriver inte hur gammal din man är, det är relevant i sammanhanget. De flesta gånger är blod i sädesvätskan (hematospermi) harmlöst, men om ni/han, maken, är så oroliga och om det är stora mängder är det väl ändå bra att få träffa en doktor och tala om ifall vidare utredning är nödvändig.

• Anonym (Frun)

Jag o min man har varit ett par i 7 år så klamydia känns ganska uteslutet. min man är 41 år. vad är microplastma?

• Anonym

Liknar lite klamydia..bara det att man blöder under samlag el. när man kissar.

men annars skulle du också ha problem..så det är uteslutet.

Noube säger borde ni kolla upp det..så att ni inte behöver vara.oroliga. :)

• Anonym (Frun)

Ja jag har ju inga problem. Han fick ju som ingen hjälp på vc mer än att dom tog ett urin prov som visade att det inte fanns några spår av blod i urin

• Anonym
    Anonym (Frun) skrev 2012-01-14 10:16:30 följande:
    Jag o min man har varit ett par i 7 år så klamydia känns ganska uteslutet. min man är 41 år. vad är microplastma?
    mycoplasma, www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/mycoplasma-genitalium/

Ta tester för klamydia och mycoplasma. Man kan inte blint lita på sin partner, ta det säkra före.
  • Anonym (Frun)

Men jag har ju inga problem och jag lär ju oxå ha det om fallet skulle vara så. Symptomen va ju oxå tyå sveda i urinröret o så i första hand och det har han ju inte och inte haft heller

• Anonym (been there)
    Anonym (Frun) skrev 2012-01-14 11:04:48 följande:
    Men jag har ju inga problem och jag lär ju oxå ha det om fallet skulle vara så. Symptomen va ju oxå tyå sveda i urinröret o så i första hand och det har han ju inte och inte haft heller
    När jag och min nuvarande sambo började träffas gick vi och kollade oss, han hade dom symtomen du skriver och visade sig vara klamydia, jag hade oxå hunnit blivit smittad och jag kände ingenting
  • Anonym
    Anonym (been there) skrev 2012-01-14 11:09:28 följande:
    När jag och min nuvarande sambo började träffas gick vi och kollade oss, han hade dom symtomen du skriver och visade sig vara klamydia, jag hade oxå hunnit blivit smittad och jag kände ingenting
Svar på tråden Behöver verkligen er hjälp! blod i utlösningen